![Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna](default) |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slavek
Czeladnik
![Czeladnik Czeladnik](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/12_jawa_50_pionyrff_zpsad4809a0.jpg)
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Wto 17:30, 20 Sty 2009 Temat postu: Tulejowanie cylindra |
|
|
Zaznaczam że nie ma doświadzcenia w tym temacie więc pytam.
Posiadam nominalny tłok do jawy 250 i zastanawiam się co bedzie korzystniejsze : Zrobienie szlifu i nabycie odpowiedniego tłoka ,czy tulejowanie cylindra i założenie posiadanego nominalnego tłoka???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz
![Wyjadacz Wyjadacz](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1935_350ohcff_zps65101395.jpg)
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 17:54, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Taniej będzie kupić nowy tłok i zrobić szlif. Tulejowanie to ostateczność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 18:27, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Cały szkopuł w tym,że tulejowanie 2T jest bardziej skomplikowane niż 4T. O ile w czterosuwie tuleja to po prostu z grubsza rzecz ujmując kawał rury tak w 2T sprawę komplikują te francowate okna. Bo trzeba je wykonać po wprasowaniu tulei a nie każdemu zakładowi to się chce robić bo wymaga to specjalnego sprzętu. Najczęściej otwory należy wydłubać samemu- warto zatem szukać cylindra do szlifu lub szlifować ten który mamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slavek
Czeladnik
![Czeladnik Czeladnik](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/12_jawa_50_pionyrff_zpsad4809a0.jpg)
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Wto 18:40, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki za szybką odpowiedz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
![Wyjadacz Wyjadacz](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1935_350ohcff_zps65101395.jpg)
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Wto 22:05, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
a jakby mieć już okna zrobione bo ja np bym chciał żeby mi prze tulejowali cylindry na tuleje z cz 350 bo są takie same . Czy będą chcieli to zrobić gdy okna będą już wycięte?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 22:39, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Nie, bo tulei się nie wyciąga tylko frezuje,hmmm, no po prostu trzeba ją zniszczyć, rozwiercić jakby,żeby wstawić nową. Wstawia się zawsze tuleje całą- bo wykonuje sie to pod naciskiem i wszelkie otwory spowodowały by pęknięcie. W fabrykach inaczej to robili, tam montowali co prawda tuleje z oknami,ale mieli specjalną maszynerię, której teraz już nikt raczej w szlifierni nie używa. Efekty tych wciskanych tulei z gotowymi oknami widać po nie do końca dokładnym ich spasowaniu wzgledem okien w "żeberkowej" części cylindra. Chyba,ze masz jakimś cudem same tyleje cylindra od CZ 350,bez żeberek? czy tak?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawsim dnia Wto 22:40, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Śro 20:01, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Na pewno najpierw trzeba kupić tłok i dopiero dać do szlifu, z pytaniem na który szlif kupić idzie się do zakładu do którego będziemy oddawać. Po zakupie dobrze byłoby tłok wygotować w oleju, zmniejszy to prawdopodobieństwo ze tłok nam kiedyś spuchnie, a i przy szlifie wezmą poprawkę na wymiary tłoka w razie by się zwiększył przy gotowaniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slavek
Czeladnik
![Czeladnik Czeladnik](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/12_jawa_50_pionyrff_zpsad4809a0.jpg)
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Pon 10:57, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
aker6 napisał: | Na pewno najpierw trzeba kupić tłok i dopiero dać do szlifu, z pytaniem na który szlif kupić idzie się do zakładu do którego będziemy oddawać. Po zakupie dobrze byłoby tłok wygotować w oleju, zmniejszy to prawdopodobieństwo ze tłok nam kiedyś spuchnie, a i przy szlifie wezmą poprawkę na wymiary tłoka w razie by się zwiększył przy gotowaniu |
A ja słyszałem taką wersje że nie kupujemy nadwymiarowego tłoka przed szlifowaniem cylindra, bo podczas obróbki może być tak że niektóre rysy na gładzi pozostały, a średnica cylindra osiągneła już najbliższy wymiar naprawczy i konieczne jest powiększenie jej do kolejnego nadwymiaru.
Co do gotowania tłoka w oleju to" nie poprawia zbytnio właściwości tłoka wykonanego z nieznanego stopu, gdyż największymi wadami takiego tłoka, jest nadmierna rozszerzalność i niejednorodność materiału.Niejednorodność materiału tłoka, powoduje jego punktowe nadmierne rozszerzanie .Tłok w tych miejscach musi się dotrzeć mechanicznie w możliwie najłagodniejszych warunkach pracy"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Pon 11:11, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Zdarza się że tłok po spuchnięciu nie wraca do poprzedniego rozmiaru i przed tym właśnie chroni wygotowanie i właśnie dla tego gotuje się przed oddaniem cylindra do szlifu, bo jeżeli powiększy swój rozmiar to do takiego rozmiaru zrobią pasowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ar3k
Czeladnik
![Czeladnik Czeladnik](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/12_jawa_50_pionyrff_zpsad4809a0.jpg)
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:30, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
a ile razy i ile czasu trzeba gotować tłok? i w jakim oleju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Pią 11:45, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Kilka- 3-5 razy
w jakimkolwiek oleju,najlepiej w silnikowym. Ale może być przekładniowy. gdyby miało to znaczenie to od razu by ktos napisał ,że gotowac w takim a takim oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benn_s
Czeladnik
![Czeladnik Czeladnik](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/12_jawa_50_pionyrff_zpsad4809a0.jpg)
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 20:44, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
co do tulejowania - małe pytanko jak trafic w okno żeby wszystko było ok ?? ja posiadałem wcześniej cz 125 CROSS i miałem nową nominalna tuleje z fabrycznie zrobionymi oknami poza tym co do robienia okien niewyobrażam tego w domowych warunkach !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|