|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
obcy87
Czeladnik
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:02, 01 Paź 2009 Temat postu: Uszczelka pod głowicą |
|
|
Z wielu źródeł docierają do mnie informacje że w jawie 250 nie ma czegoś takiego...Podobno kołnierz który wystaje z cylindra idealnie wpasowuje sie w głowice...Prawda to??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinu
Kierownik zmiany
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:30, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Żeby jedno do drugiego idealnie pasowało to musiałoby być wykonane z chirurgiczna precyzją. Może wówczas mogłoby się obyć bez uszczelki miedzy jedną powierzchnią a drugą.
Ale to bajka. Tam powinna być uszczelka z cienkiego aluminium lub miedzi. Zgniata się lekko podczas dociskania głowicy i wtedy masz szczelność. Spotyka się też bodajże z klingierytu czy jakoś tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Czw 19:59, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
ja miałem papierową uszczelkę i od razu mi ją wydmuchało... więc zrobiłem azbestową... czy jakoś tak... teraz chodzi bez problemu...
Ale uszczelka musi być na pewno
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Czw 20:00, 01 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 21:19, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
najlepiej jeśli uszczelka będzie z miedzi... dlaczego?? Dlatego że przy nagrzanym silniku mocno się powiększy, dzięki czemu lepiej uszczelni przestrzeń pomiędzy cylindrem a głowicą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
obcy87
Czeladnik
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:28, 05 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Tyle ze akurat w książce ( a mam oryginalną od mojej jawy) nie ma słowa o uszczelce.
Nie założyłem jej i jeżdże bez problemu. Ani przedmuchów,zero problemu z odpaleniem nawet przy rozgrzanym silniku...tak więc tak jak w oryginale, nie mam jej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Pon 16:48, 05 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
jeśli dobrze się nie przypatrzyłeś to i nie zobaczyłeś . Podkładka jest na 100% bo inaczej głowica by się nie opierała tuleja tylko ta plaska powierzchnia na cylindrze . Często jest tak ze podkładka aluminiowa się sprasuje tak z głowicą ze ciężko rozróżnić , wiec polecam sprawdzenie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Wto 15:01, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
a słuchajcie... uszczelkę pod cylinder dawać na silikon?
Pod głowicę dorabiam jednak też miedzianą uszczelkę, tamta się usmażyła i jawencja straciła wigor
apropo uszczelki pod głowicą to looknij na nr 5
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Wto 19:58, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcha
Fachowiec
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ryki
|
Wysłany: Śro 11:19, 02 Gru 2009 Temat postu: Uszczelka pod głowicą |
|
|
U mnie tej uszczelki nie było i nadal nie ma i pewnie nie będzie, bo wszystko gra jak należy. Na pewno nie mam wgniecionej starej, jakiś czas temu bardzo dokładnie czyściłem głowice.
Ojciec (miał dwie 250ki) mówi, że Jawy miały zawsze dobrze dopasowane elementy, że nie trzeba było tam dawać uszczelek i nic nie ciekło - w odróżnieniu od WuSeK, które potrafiły miło wszystko cieknąć. Zdażyło mi się też kilka razy, że przypadkowi starsi ludzie na widok mojej Jawy wspominali, że "to takie czyste motory były". Coś w tym chyba jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
orzeł175
Młodszy majster
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:17, 10 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Witam bracia jawerzy.
W mojej jawie 175 356 z 1960r,też nie ma i nie było uszczelki pod głowicą to jest pewnie ponieważ Jawa jest od nowości w rodzinie ja jestem trzecim właścicielem poprzedni wujkowie mechanicy są pewni, że nie było uszczelki ponieważ wszystko było tak dopracowane że kompresja była itd.Coś w tym jest że dużo osób mówi że u nich w jawach nie było uszczelek pod głowicą.Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowal1406
Młodszy majster
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz/Żnin
|
Wysłany: Nie 23:08, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Tak to prawda, w oryginale nie dawano uszczelki. Składano silnik jawy a dokładnie głowice z cylindrem przez posmarowanie tylko towotem(smarem).
Po kilkukrotnym demontażu nie są już tak szczelne i do dodatkowego zabezpieczenia dawano uszczelki aluminiowe, okrągłe. tak jak w samochodzie przepuszcza i planowanko.....
Aczkolwiek robiono uszczelki aluminiowe które można dostać w prawie każdym sklepie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Pon 18:50, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
witam!!u mnie tez nima uszczelki w 250-tce i nie było problemu,ale teraz założę bo dostałem ów uszczelkę,pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|