Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uszczelka pod głowicą

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
obcy87
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:02, 01 Paź 2009    Temat postu: Uszczelka pod głowicą

Z wielu źródeł docierają do mnie informacje że w jawie 250 nie ma czegoś takiego...Podobno kołnierz który wystaje z cylindra idealnie wpasowuje sie w głowice...Prawda to??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 12:30, 01 Paź 2009    Temat postu:

Żeby jedno do drugiego idealnie pasowało to musiałoby być wykonane z chirurgiczna precyzją. Może wówczas mogłoby się obyć bez uszczelki miedzy jedną powierzchnią a drugą.
Ale to bajka. Tam powinna być uszczelka z cienkiego aluminium lub miedzi. Zgniata się lekko podczas dociskania głowicy i wtedy masz szczelność. Spotyka się też bodajże z klingierytu czy jakoś tak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Czw 19:59, 01 Paź 2009    Temat postu:

ja miałem papierową uszczelkę i od razu mi ją wydmuchało... więc zrobiłem azbestową... czy jakoś tak... teraz chodzi bez problemu...

Ale uszczelka musi być na pewno Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Czw 20:00, 01 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:19, 01 Paź 2009    Temat postu:

najlepiej jeśli uszczelka będzie z miedzi... dlaczego?? Dlatego że przy nagrzanym silniku mocno się powiększy, dzięki czemu lepiej uszczelni przestrzeń pomiędzy cylindrem a głowicą Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
obcy87
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:28, 05 Paź 2009    Temat postu:

Tyle ze akurat w książce ( a mam oryginalną od mojej jawy) nie ma słowa o uszczelce.
Nie założyłem jej i jeżdże bez problemu. Ani przedmuchów,zero problemu z odpaleniem nawet przy rozgrzanym silniku...tak więc tak jak w oryginale, nie mam jej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 16:48, 05 Paź 2009    Temat postu:

jeśli dobrze się nie przypatrzyłeś to i nie zobaczyłeś . Podkładka jest na 100% bo inaczej głowica by się nie opierała tuleja tylko ta plaska powierzchnia na cylindrze . Często jest tak ze podkładka aluminiowa się sprasuje tak z głowicą ze ciężko rozróżnić , wiec polecam sprawdzenie .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Wto 15:01, 06 Paź 2009    Temat postu:

a słuchajcie... uszczelkę pod cylinder dawać na silikon?

Pod głowicę dorabiam jednak też miedzianą uszczelkę, tamta się usmażyła Sad i jawencja straciła wigor

apropo uszczelki pod głowicą to looknij na nr 5 Smile
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Wto 19:58, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Śro 11:19, 02 Gru 2009    Temat postu: Uszczelka pod głowicą

U mnie tej uszczelki nie było i nadal nie ma i pewnie nie będzie, bo wszystko gra jak należy. Na pewno nie mam wgniecionej starej, jakiś czas temu bardzo dokładnie czyściłem głowice.
Ojciec (miał dwie 250ki) mówi, że Jawy miały zawsze dobrze dopasowane elementy, że nie trzeba było tam dawać uszczelek i nic nie ciekło - w odróżnieniu od WuSeK, które potrafiły miło wszystko cieknąć. Zdażyło mi się też kilka razy, że przypadkowi starsi ludzie na widok mojej Jawy wspominali, że "to takie czyste motory były". Coś w tym chyba jest Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
orzeł175
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:17, 10 Gru 2009    Temat postu:

Witam bracia jawerzy.
W mojej jawie 175 356 z 1960r,też nie ma i nie było uszczelki pod głowicą to jest pewnie ponieważ Jawa jest od nowości w rodzinie ja jestem trzecim właścicielem poprzedni wujkowie mechanicy są pewni, że nie było uszczelki ponieważ wszystko było tak dopracowane że kompresja była itd.Coś w tym jest że dużo osób mówi że u nich w jawach nie było uszczelek pod głowicą.Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal1406
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz/Żnin

PostWysłany: Nie 23:08, 17 Sty 2010    Temat postu:

Tak to prawda, w oryginale nie dawano uszczelki. Składano silnik jawy a dokładnie głowice z cylindrem przez posmarowanie tylko towotem(smarem).

Po kilkukrotnym demontażu nie są już tak szczelne i do dodatkowego zabezpieczenia dawano uszczelki aluminiowe, okrągłe. tak jak w samochodzie przepuszcza i planowanko.....

Aczkolwiek robiono uszczelki aluminiowe które można dostać w prawie każdym sklepie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Pon 18:50, 18 Sty 2010    Temat postu:

witam!!u mnie tez nima uszczelki w 250-tce i nie było problemu,ale teraz założę bo dostałem ów uszczelkę,pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin