Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wał korbowy zużycie po labiryncie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej66
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Sie 2020
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 13:42, 25 Maj 2024    Temat postu: Wał korbowy zużycie po labiryncie

Witam wszystkich ponownie,
Regeneruję wał korbowy (wymiana korbowodu - Duells)
Czy wyrzłobienia (wyczuwalne pod palcem) w miejscu labiryntu to norma (czop w miejscu łożyska jest ok)? Czy można/trzeba jakoś to zregenerować czy tylko wymiana czopa? Chcę docelowo założyć 2 simeringi zamiast labiryntu, tylko czy będą szczelne jak zostawię jak jest?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Sob 16:09, 25 Maj 2024    Temat postu:

Proponuję zamiast labiryntu zastosować simering i dystans np. labirynt pełny starego typu można wytoczyć otwór pod mniejszy symering i go umieścić w tym labiryncie lub zastosować standardowy symering i stoczyć stary labirunt zachowując odpowiednią szerokość. Symering wargą w stronę kosza sprzęgłowego , Nie będzie już podbierania oleju ze skrzyni biegów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej66
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Sie 2020
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 16:38, 25 Maj 2024    Temat postu:

ok, dzięki za szybką podpowiedź. Chodziło mi bardziej czy proponowane rozwiązania uszczelnią prawidłowo wyżłobiony czop? (są wyczuwalne i widoczne wgłębienia tam gdzie był oryginalny labirynt). Czy muszę wymienić czop?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Sob 18:21, 25 Maj 2024    Temat postu:

Czop do wymiany nie będzie uszczelnienia i tak jak pisałem będzie pobierać olej ze skrzyni biegów . Moim zdaniem uszczelnienie labiryntem to nienajlepszy pomysł który generuje tylko problemy U mnie w silniku mam symering i kawałek labiryntu od 7 tyś km nic sie nie dzieje nie regulowałem gaznika .czy zimny czy ciepły tak samo pracuje a z labiryntem jest różnie bo przerabiałem taki sam przypadek jak u Ciebie kolego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej66
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Sie 2020
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 18:46, 25 Maj 2024    Temat postu:

To mnie pocieszyłeś bo myślałem, że czeka mnie wymiana chopa.
A co sądzisz o 2 simeringach obok siebie zamiast labiryntu? W końcu 2 wargi to nie jedna Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:50, 18 Wrz 2024    Temat postu:

miałem 2 uszczelniacze wcześniej i nie było problemu. Teraz mam tak zrobione jak NBR.

Prawda jest taka, że jak wyczuwasz pod palcem fale dunaju na czopie, to uszczelniacz też nie będzie szczelny w tym miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin