 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator

Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 19:47, 10 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Przecież nikt nie będzie jeździł do tyłu przez 20000km, ten wsteczny służy tylko po to aby np. wycofać z garażu, przez te kilkanaście sekund raczej nic nie powinno dziać się silnikowi. Trzeba by zobaczyć na schemacie jak jest zrobiona elektryka w velorexie, bo przez samo kręcenie wałem do tyłu ciężko jest zapalić silnik, może jest tam jakiś wynalazek do przestawiania zapłonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz

Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Śro 20:09, 10 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Całkiem możliwe bo sama prądnica-rozrusznik nie jest w stanie uruchomić silnika do tyłu gdy jest wzorowo ustawiony zapłon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator

Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 22:19, 10 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Może jestem w błędzie, ale gdybym miał płytkę od 350 to bym spróbował zamienić kable na przerywaczach. Bo jakbym to zrobił to iskra będzie w DMP, ale tylko wtedy jak wał obraca się normalnie czyli w prawo, a w lewo może być troszkę inaczej, nie wiem jakby to opisać, najlepiej by było zdjąć pokrywę elektrowni i obserwować w których położeniach wału otwierają się przerywacze kiedy kręci się wałem w lewo. Jak załatwię płytkę od 350 to się z tym pobawię, tylko po co mi wsteczny w solówce?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz

Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Śro 22:24, 10 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
płytkę masz w swojej jawie tylko brakuje ci połówki. Słuchaj nic nie wykombinujesz!!!!!!! kurde mam jawy 350 i wiem że to nie tak działa . Daruj sobie pracę będziesz zdrowszy. Przecie jak masz drugą płytkę ( polówkę) od drugiego cylindra to ona jest też ustawiona przed GMP tłoka . Jak zamienisz kable na platynach to tylko piernie raz na 100 razy. bo będzie zapłon w złym momencie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator

Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 22:32, 10 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ale zobaczę z ciekawości co pepiki mogły wykombinować żeby jeździć do tyłu, wystarczy tylko zdjąć pokrywę i świecę. I tak muszę na nowo ustawić przerwę na przerywaczu, to przy okazji sobie wszystko pooglądam i posprawdzam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Czw 13:55, 11 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
trzeba by umieścić drugi przerywacz zaraz przy pierwszym i zrobić pstryczek do przełączania ich, ale jeszcze dochodzi kwestia ukształtowania krzywki, a więc ładowania i rozładowania kondensatora. W teorii byłoby to nie szkodliwe dla silnika, ale teoria z praktyką się trochę rozmijają. Na upartego można by stworzyć krzywkę z 2, ale ilu z nas jeździ z wózkiem? bo tylko wtedy ma to jakiś sens
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Czeladnik

Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 9:52, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Płytka z przerywaczami o 350 nic nie da ! Przecież jeżeli zakręci się silnikiem do tyłu to nagle górny i dolny martwy punkt nie zamienią się miejscami, jak tłok jest na dole to żadnym magicznym sposobem nie będzie to GMP. Nie znam wartości ustawiania zapłonu dla Jawy ale na potrzeby zilustrowania sprawy załóżmy że jest to 4mm przed GMP, żeby silnik odpalił do tyłu trzeba ustawić zapłon ana logicznie 4mm za GMP i kręcić silnikiem do tyłu albo kopać uparcie aż tłok odbije w przeciwną stronę. Czekam na konkretne argumenty dla czego praca w przeciwną stronę jest szkodliwa dla silnika bo gdybać to sobie możemy do us...ej śmierci. Żeby jeździć Jawą do tyłu trzeba bylo zbudować płytkę z szybkim przestawieniem kąta zapłonu albo załstosować zewnętrzną przekładnię od jakiegoś quada, podejrzewam ż e w starszych Jawach można by ją ukryć pod pokrywą boczną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz

Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Sob 10:13, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Odpal do tyłu i posłuchaj silnika będziesz słyszał co się dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Czeladnik

Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:35, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ale mi wciąż chodzi o konkrety a nie to co słychać. Co konkretnie się dzieje ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcha
Fachowiec

Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ryki
|
Wysłany: Sob 11:13, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Konkretnie jest tak: kopiesz wał się kręci w prawo, jak z słabo kopniesz albo/i zapłon jest za bardzo przyśpieszony to po pierwszym wybuchu tłok dostaje tak potężne pierdolnięcie, że wał zaczyna się kręcić w druga stronę. Takie przeciążenie na pewno nie jest zdrowe dla wału i reszty elementów przenoszących napęd.
Jak pisze Obile, w Velorexie rozrusznik kręcił w dwie strony, więc nie było tego gwałtownego szarpnięcia wału w druga stronę. My tu gadamy o odpaleniu z kopniaka więc to będzie występować i rozwalać wał i całą resztę. A jeszcze przecież jest tryb koła rozruchowego pod koszem sprzęgłowym który będzie się ześlizgiwał na lewych obrotach i może rzęzić.
Z 2 przerywaczami patent na pewno nie wypali BO:
kręcimy wałem w prawo jak mamy zapłon 4mm (lub więcej) przed GMP, wtedy istnieje szansa że tłok po zapłonie się cofnie, ale jeśli ustawisz zapłon do lewych obrotów to musiałbyś ustawić na 4mm po GMP a w tej pozycji już nie ma szans żeby tłok się cofnął i złapał lewe obroty. Musiałbyś mieć jeszcze przekładnie, która pozwoliłaby kopniakiem obracać wał w lewo albo odpalać z pychu do tyłu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 11:24, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | po pierwszym wybuchu tłok dostaje tak potężne pierdolnięcie |
rzeczywiście przy odpalaniu kopniak mi odbił niemiłosiernie.
wczoraj kupiłem krzywkę wirnika od TS'ki. Dzisiaj założę i zobaczymy jak bedzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Czeladnik

Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:43, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Tu już jakiś pomysł - koło rozruchowe. Czy ono jest na stałe zazębione ? Gdyby tak było to żęziło by przy pracy w przód a obróciło by kopniakiem i zalkleszczyło by silnik przy pracy w tył. Tłok dostaje potężnego kopa podczas każdego cyklu pracy, silnik jest tak zbudowany żeby jego mechanizmy wytrzmywały te przeciążenia inaczej starczał by na 10 minut pracy, to nie konkret. Podczas odpalania tłok często odbija do tyłu, jest to spowodowane kompresją, często nawet tego nie zauwaźamy do puki starter nie zostawi siniaka na łydce, w przypadku złego ustawienia zapłonu silnik odpala wtedy do tyłu. Skoro nie ma innych pomysłów to wam powiem, te nie pokojące dźwięki to spalanie detonacyjne spowodowane złym ustawieniem zapłonu, ono jest szkodliwe dla silnika.
Jawor, a czym różni się krzywka od TS-ki ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz

Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Sob 12:32, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
odpisze ze niczym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 16:58, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:01, 15 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
muszę jednak kupić płytkę zapłonu do Jawy... To co ona przeszła przechodzi ludzkie pojęcie. Wygięta we wszystkie strony, odwrócona, przykręcona na jeden wkręt (z drugiej strony przyłapana śrubą trzymającą prądnice) . Ledwo ustawiłem kąt wyprzedzenia zapłonu (po wielu nieudanych próbach) Na korpusie prądnicy też widać nieudolność poprzedniego właściciela.
Prądnice mam od Jawy 125
Chętnie kupie to bakelitowe jebadełko trzymające mechaniczny regler.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pią 11:36, 19 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|