 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 15:05, 07 Lis 2010 Temat postu: Wsteczny |
|
|
Panowie
Dzisiaj odpalam Jawę, wrzucam 1 a ona jedzie na wstecznym reszta biegów tak samo...
zgasiłem sinik, wrzuciłem 2 i z popa poszła (jadąc do przodu). Potem było już ok.
możecie mi powiedzieć o co chodzi??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec

Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:28, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Silnik Ci na pewno załapał do tyłu po prostu, wszystkie biegi stały sie tak jakby wstecznymi. Często działo sie to w Mz z tego co pamiętam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Nie 16:29, 07 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz

Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 16:35, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
źle ustawiony zapłon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 16:43, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | źle ustawiony zapłon |
za wczesny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz

Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 19:02, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
zgadza się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu

Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Nie 20:25, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
powiem wam że ja też tak miałem,takie ustawienie zapłonu było przydatne z wózkiem bocznym,tak wyczaiłem kiedy kopnąć że 8/10 kopnięć odpalałem na lewych obrotach,bomba jawa ze wstekiem
Dla ciekawostki podam że,welorexy miały specjalny przełącznik,który nam przełączał zapłon,ale za każdym razem trzeba było zgasić silnik,ciekawe jak to rozwiązali.?
podejrzewam że,rozwiązali to zmianą biegunowości na rozrusznik,kręciło albo w lewo albo w prawo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Nie 21:42, 07 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator

Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 20:35, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Można by założyć płytkę z przerywaczami od 350, wtedy można tak ustawić że 1 przerywacz będzie służył do jazdy w przód, a drugi do wstecznego, tylko jeszcze jakiś przełącznik który włączał by odpowiedni przerywacz i jazda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 20:42, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Można by założyć płytkę z przerywaczami od 350, wtedy można tak ustawić że 1 przerywacz będzie służył do jazdy w przód, a drugi do wstecznego, tylko jeszcze jakiś przełącznik który włączał by odpowiedni przerywacz i jazda.
|
dobry pomysł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz

Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 20:45, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
muczos - nie wiesz co piszesz wiec nie pisz głupot to jest nie wykonalne na płytce od 350 bo byś miał iskrę w DMP . Ponadto lewe obroty są bardzo szkodliwe dla silnika, stuka i brzeczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 19:18, 08 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
przerywacz i krzywka podejdzie od jakiejś nowszej Jawy, np 350 ?? bo u siebie mam już zużyte...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz

Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Pon 19:51, 08 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
tak płytka ,platynki , kondensator , pasują od nowszych jaw 350
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 22:27, 08 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
a krzywka wirnika?? hmm...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator

Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Wto 9:30, 09 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Krzywko pasują od wszystkich modeli jawy, nawet 50
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec

Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:14, 10 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
gustaw napisał: | Ponadto lewe obroty są bardzo szkodliwe dla silnika, stuka i brzeczy. |
Czy szkodliwe można by się kłócić. Silnik pracuje tak samo nie działają na niego zadne inne siły tak samo skrzynia ma koła zębate o zębach prostych więc znosza i prace w lewo i prawo tak samo.
A na przykład można dać słynny Velorex, w którym był zwykły silnik wyciągnięty prosto z motocykla. Uruchamiany był za pomocą czegoś podobnego do rozrusznika i był specjalny przełącznik zmieniający biegunowość na tym "rozruszniku" i silnik łapał w lewo, co umożliwiało jazdę do tyłu. Czyli velorex miał 4 biegi do przodu i 4 do tyłu. Takie rozwiązania były stosowane w wielu innych pojazdach dwusuwowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz

Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Śro 18:47, 10 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
zgadza się .. ale ..
po to są przełączniki i jakieś pierdoły do przestawiania punktu wyprzedzenia zapłonu , do tego także zaprojektowane są krzywki wału. Silnik który zapala do tyłu ma ciągle zapłon ustawiony do normalnych obrotów. A krzywka przeważnie nie jest idealnie taka sama jak przed GMP . Przy zapaleniu motocykla do tyłu zapłon jest w złym punkcie przez co silnik rzęzi niesamowicie. Polecam najpierw wypróbować a później pisać bo daję gwarancję poxipolu że silnik zaprojektowany do obrotów w prawo nie wytrzyma zbyt długo przy obrotach lewych. Z resztą niech się wypowie Jawsim myślę że on też rozumie zasadę zapłonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|