Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wykręcanie szpilek
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Czw 8:23, 17 Lis 2011    Temat postu:

Fajny bajer i z pewnością przydatny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Czw 19:47, 17 Lis 2011    Temat postu:

Z pewnością Smile Już od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna takiego ale zawsze znajdzie się coś ważniejszego Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Sob 15:52, 19 Lis 2011    Temat postu:

Udało mi się wykręcić 3 śruby, jeszcze kilka zostało, ale są strasznie zniszczone i nadają się tylko na rozwiercenie... Kupiłem dzisiaj wykrętaki. Nie mam tylko pojęcia jak nawiercić te śruby, żeby wiertło poszło w ich osi, na stołowej wiertarce ? Kusi mnie wiercenie "z ręki"...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Sob 22:21, 19 Lis 2011    Temat postu:

Rozwiercałem kiedyś "od ręki". Najważniejsze żebyś w pierwszej kolejności przewiercił ostrożnie jak najmniejszym wiertełkiem a potem stopniowo do żądanej wielkości

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Nie 16:01, 20 Lis 2011    Temat postu:

Wstawiam parę fotek Wink

Ukręcona w karterze szpilka i zapieczone śruby ze zniszczonymi łbami Razz
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:44, 20 Lis 2011    Temat postu:

na takie śruby tylko udar.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Nie 20:19, 20 Lis 2011    Temat postu:

Z własnych doświadczeń wiem że takie niespodzianki zdarzają się często gdy zabieramy się za robotę bez dobrych narzędzi. Jeśli zabieramy się do takich śrub to tylko z dopasowanym śrubokrętem i wtedy można uniknąć takich kłopotów.
Sam odkręcam tego typu śruby dużą grzechotką i mocną nasadką śrubokręt. To tyle z pouczania innych Smile
Jeżeli nie dasz rady odkręcić tego jakimś śrubokrętem to tak to rozwierć żeby nie było łbów śrub i po rozpołowieniu silnika śruby powinny dać się łatwiej odkręcić bo nie będzie takim naprężeń. Co do szpilki głowicy to masz z tym większą robotę z wykrętakami typu TOYA to daj sobie spokój szkoda kasy i nerwów.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Nie 20:24, 20 Lis 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Nie 22:23, 20 Lis 2011    Temat postu:

Kurcze, nie pomyślałem... Śruby od karterów mają tylko gwint w połowie, czyli wkręcają się w lewy karter i prawy dociskają łbem. Jeżeli rozwierce ich łebki, to bezproblemowo będę mógł rozpołowić. Trzy śruby, które udało mi się wykręcić - były właśnie takie. Czy mogę mieć 100% pewność, że w prawym karterze nie ma gwintów ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Nie 22:36, 20 Lis 2011    Temat postu:

Kurcze... śruby, które są pod prawą kapą mają tylko gwint na końcu, te które są po bokach karterów są krótkie i pewnie mają na całości Sad Nie wiem jak wyglądają te 3, które znajdują się pod cylindrem - myślę, że mają gwint podobnie jak te, które są pod prawą kapą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Pon 18:10, 21 Lis 2011    Temat postu:

Na 100% nie ma gwintu w prawym karterze jakby były to nie skręcił byś mocno karterów do kupy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Wto 21:59, 22 Lis 2011    Temat postu:

Łebki śrub dały się ładnie i prosto rozwiercić Smile Czy tuleje ustalające kartery wybija się w prawo czy w lewo, obojętnie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Czw 22:47, 24 Lis 2011    Temat postu:

Tuleje wybite i silnik rozpołowiony Very Happy O dziwo łatwo poszło, ściągacz nie był potrzebny Smile Silnik w środku jest czysty, jedna zębatka od skrzyni biegów jest ukruszona, ale w niczym to nie przeszkadza (zęby są całe, tylko jeden wałeczek jest wyłamany). W najbliższym czasie wstawię kilka fotek rozpołowionego silniczka ze skrzynią biegów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 0:00, 25 Lis 2011    Temat postu:

Cytat:
jeden wałeczek jest wyłamany


wymienia sie ten i współpracujący z nim "naprzeciwko"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Pią 22:15, 25 Lis 2011    Temat postu:

Kilka fotek rozpołowionego silnika.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jakim sposobem mogę wybić wał z lewej połówki karteru ? Na gorąco ? Wiem, że robi się to ściągaczem, ale, czy jest jakiś inny sposób ? Wybijanie młotkiem przez deseczkę nie dało efektu :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:47, 25 Lis 2011    Temat postu:

też mam pewien silnik z którego chciałbym wyciągnąć wał, ale też nie mogę wyciągnąć go z lewej połówki. Strasznie ciężko siedzi. Jedyny ratunek prasa. Na zakładzie mechanicznym powinni Ci to wycisnąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin