Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wykręcanie szpilek
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Pon 20:37, 14 Lis 2011    Temat postu: Wykręcanie szpilek

Wykręciłem dwie szpilki poprzez kontrowanie nakrętek, pozostałe dwie za ch... nie mogę ruszyć bo po skontrowaniu obie nakrętki się okręcają :/ Poradzicie coś ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pon 21:07, 14 Lis 2011    Temat postu:

A WD40 psikałeś??
ja bym jeszcze żabką próbował mocno ścisnąć, albo trzema nakrętkami skontrował.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Pon 21:17, 14 Lis 2011    Temat postu:

Można psiknąć WD40 i zostawić na noc rano śrubę stuknąć z góry młotkiem i dobre obcęgi.
Ewentualnie grzać szpilkę niewielkim palnikiem (nie za mocno) i polać zimną wodą i wtedy próbować odkręcać.
Lub jest przyrząd do tego typu zadań powinni mieć go w warsztatach naprawy kosiarek, motocykli.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Pon 21:30, 14 Lis 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Pon 21:27, 14 Lis 2011    Temat postu:

Z trzema nakrętkami próbowałem - też się obracały. Jutro sprawdzę jak pójdzie żabką Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pon 21:43, 14 Lis 2011    Temat postu:

harrymartin dobrze radzi, stuknij z góry młotkiem, żabka i WD40 i po sprawie będzie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Wto 21:20, 15 Lis 2011    Temat postu:

Szpilki poszły metrową żabką, jedna się tylko w karterze ukręciła. Massakra była z cylindrem, ale też się udało Smile Czy zębatka (ta na którą przychodzi łańcuch po prawej stronie) musi być przed rozpoławianiem silnika wybita ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Wto 21:37, 15 Lis 2011    Temat postu:

Jak pod nią nie ma żadnej śruby a wydaje mi się że nie ma to nie musi być ale zostanie ona w karterze razem z wałkiem zdawczym (chyba dobrze pamiętam nazwę) ja jak swój silnik rozpoławiałem to ściągnąłem wszystkie zębatki oprócz tej co jest na wale od strony sprzęgła.
wydaje mi się, że silnik masz nieźle zapieczony, proponuję porządnie go psiknąć (tj wszystkie połączenia)WD40 i pozostawić na noc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:40, 16 Lis 2011    Temat postu:

płyn hamulcowy dobrze penetruje takie zakamarki. Zalej, i zostaw na noc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Śro 17:31, 16 Lis 2011    Temat postu:

Pamiętaj także o ściągaczu przy rozpoławianiu silniczka.
http://www.jawa250.fora.pl/silnikowe-kwestie,6/sciagacz-do-rozpolawiania-karterow,1371.html tu była o nim mowa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Śro 19:39, 16 Lis 2011    Temat postu:

Ciekawa sprawa. Nie czytałem wcześniej tego tematu. Muszę sobie taki zrobić Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Śro 21:40, 16 Lis 2011    Temat postu:

Ahh, teraz mnie czeka rozwiercanie śrub łączących kartery - połamałem na nich już 2 śrubokręty Razz Jak radzicie ? Rozwiercić w piździet na większy gwint, czy może delikatnie rozwiercić i próbować wykrętakiem ? Co myślicie o zastąpieniu owych śrub imbusowymi ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Śro 21:48, 16 Lis 2011    Temat postu:

Ja zawsze w takich sytuacjach przy użyciu młotka i małego przecinaka delikatnie opukiwałem śrubę w kierunku odkręcania. Jak do tej pory skutkowało Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Śro 22:04, 16 Lis 2011    Temat postu:

Ostatnio z bratem robiliśmy silnik w jego crosie i mieliśmy problem, też ze śrubami łączącymi kartery. Postanowiliśmy je trochę nawiercić (wiertłem zbliżonym do średnicy śruby) i montażówką albo małym przecinakiem dało radę wykręcić. Co do imbusów: to ja mam u siebie w jednej Jawie oryginały na płaski śrubokręt i trochę się trzeba było posiłować aby je dociągnąć. A w drugiej mam imbusy a tylko kapa jest na śrubokręt i bez problemu ładnie się wszystko złożyło. Oryginalnych śrub ciężko będzie dostać a imbusy są praktyczniejsze...a z resztą http://www.jawa250.fora.pl/usprawnienia-patenty,2/sruby,1403.html tu jest temat już poruszony przeczytaj i sam zdecyduj. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 0:28, 17 Lis 2011    Temat postu:

użyj klucza udarowego. 5 minut i kartery rozkręcone.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Czw 6:23, 17 Lis 2011    Temat postu:

na Allegro takie wkrętaki dostaniesz od 20zł ale nie wiem co one są warte :/
tutaj masz taki sam:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin