|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleszu
Młodszy majster
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Pon 20:37, 14 Lis 2011 Temat postu: Wykręcanie szpilek |
|
|
Wykręciłem dwie szpilki poprzez kontrowanie nakrętek, pozostałe dwie za ch... nie mogę ruszyć bo po skontrowaniu obie nakrętki się okręcają :/ Poradzicie coś ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Pon 21:07, 14 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
A WD40 psikałeś??
ja bym jeszcze żabką próbował mocno ścisnąć, albo trzema nakrętkami skontrował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harrymartin
Fachowiec
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Limerick
|
Wysłany: Pon 21:17, 14 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Można psiknąć WD40 i zostawić na noc rano śrubę stuknąć z góry młotkiem i dobre obcęgi.
Ewentualnie grzać szpilkę niewielkim palnikiem (nie za mocno) i polać zimną wodą i wtedy próbować odkręcać.
Lub jest przyrząd do tego typu zadań powinni mieć go w warsztatach naprawy kosiarek, motocykli.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Pon 21:30, 14 Lis 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleszu
Młodszy majster
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Pon 21:27, 14 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Z trzema nakrętkami próbowałem - też się obracały. Jutro sprawdzę jak pójdzie żabką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Pon 21:43, 14 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
harrymartin dobrze radzi, stuknij z góry młotkiem, żabka i WD40 i po sprawie będzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleszu
Młodszy majster
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Wto 21:20, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Szpilki poszły metrową żabką, jedna się tylko w karterze ukręciła. Massakra była z cylindrem, ale też się udało Czy zębatka (ta na którą przychodzi łańcuch po prawej stronie) musi być przed rozpoławianiem silnika wybita ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Wto 21:37, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Jak pod nią nie ma żadnej śruby a wydaje mi się że nie ma to nie musi być ale zostanie ona w karterze razem z wałkiem zdawczym (chyba dobrze pamiętam nazwę) ja jak swój silnik rozpoławiałem to ściągnąłem wszystkie zębatki oprócz tej co jest na wale od strony sprzęgła.
wydaje mi się, że silnik masz nieźle zapieczony, proponuję porządnie go psiknąć (tj wszystkie połączenia)WD40 i pozostawić na noc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 11:40, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
płyn hamulcowy dobrze penetruje takie zakamarki. Zalej, i zostaw na noc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider
Kierownik zmiany
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siennica Różana Lubelskie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Śro 19:39, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Ciekawa sprawa. Nie czytałem wcześniej tego tematu. Muszę sobie taki zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleszu
Młodszy majster
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Śro 21:40, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Ahh, teraz mnie czeka rozwiercanie śrub łączących kartery - połamałem na nich już 2 śrubokręty Jak radzicie ? Rozwiercić w piździet na większy gwint, czy może delikatnie rozwiercić i próbować wykrętakiem ? Co myślicie o zastąpieniu owych śrub imbusowymi ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Śro 21:48, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Ja zawsze w takich sytuacjach przy użyciu młotka i małego przecinaka delikatnie opukiwałem śrubę w kierunku odkręcania. Jak do tej pory skutkowało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider
Kierownik zmiany
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siennica Różana Lubelskie
|
Wysłany: Śro 22:04, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Ostatnio z bratem robiliśmy silnik w jego crosie i mieliśmy problem, też ze śrubami łączącymi kartery. Postanowiliśmy je trochę nawiercić (wiertłem zbliżonym do średnicy śruby) i montażówką albo małym przecinakiem dało radę wykręcić. Co do imbusów: to ja mam u siebie w jednej Jawie oryginały na płaski śrubokręt i trochę się trzeba było posiłować aby je dociągnąć. A w drugiej mam imbusy a tylko kapa jest na śrubokręt i bez problemu ładnie się wszystko złożyło. Oryginalnych śrub ciężko będzie dostać a imbusy są praktyczniejsze...a z resztą http://www.jawa250.fora.pl/usprawnienia-patenty,2/sruby,1403.html tu jest temat już poruszony przeczytaj i sam zdecyduj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 0:28, 17 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
użyj klucza udarowego. 5 minut i kartery rozkręcone.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Czw 6:23, 17 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
na Allegro takie wkrętaki dostaniesz od 20zł ale nie wiem co one są warte :/
tutaj masz taki sam:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|