|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leszek
Czeladnik
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 9:08, 28 Mar 2012 Temat postu: Wymiana półksięzyca |
|
|
Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem forum. Posiadam Jawę 353-03 z 1958 roku. Wymieniam uszkodzony półksiężyc, do tej pory ściągnąłem tarcze sprzęgłowe. Żeby to zrobić muszę zdjąć kosz sprzęgła. Jestem początkujący i nie chciałbym nic zepsuć (a zdarzyło mi się to parę razy w życiu ), dlatego proszę o poradę:
1) czy trzeba ściągnąć najpierw wewnętrzny kosz, potem zewnętrzny z zębatką, czy można całośc?
2) czy potrzebne są do tego specjalistyczne narzędzia, widziałem takie na jakimś schemacie?
3) Proszę o jakieś podpowiedzi, jeśli jeszcze o czymś powinienem pamiętać
Pozdrawiam wszystkich i przepraszam, jeśli na forum ten temat był już opisany...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 9:24, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Nie ma potrzeby sciągania kosza sprzęgłowego. Wystarczy, że ściągniesz spężyne od półksiężyca, i odkręcisz ten trójkątny element, do którego wchodzi tulejka z półksięzyca. Jest tutaj dużo mniej roboty a efekt ten sam. I podobnie robisz zakładając nowy pólksiężyc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leszek
Czeladnik
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 9:33, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za podpowiedź.
Ale nie wiem, czy tak się da, rzucę okiem po pracy. Problem w tym, że ten półksiężyc się zblokował o karter w dolnej pozycji, tzn po kopnieciu nie wrócił na swoje miejsce, tylko został zblokowany o obudowę kartera (trochę nawet zębami obrysował tę obudowę. Zblokowany chyba na amen...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 9:52, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Spróbuj ściągnąć sprężyne wtedy powinien się odblokować. Też mam delikatnie przytarty wewnętrzny spód kartera przez ten półksiężyc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Śro 11:52, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Zdało by się w pierwszej kolejności przywitać
a Motórzysta bardzo dobrze radzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leszek
Czeladnik
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 14:27, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Przecież się przywitałem. Napisałem: "Witam wszystkich..."
Dziękuję za porady, wieczorem się zastosuję... Jak wszystko pójdzie dobrze, to następnym pytaniem będzie jak wyregulować sprzęgło, aby działał półautomat...
Pozdrawiam serdecznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leszek
Czeladnik
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 8:20, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie.
Będziecie tu na forum mieli ze mną niezły dym. Wszak ja niedoświadczony żółtodziób a motocykl stary. No i zaczęło się...
Usiadłem wczoraj wieczorem, obok Jawy postawiłem skrzynkę wiadomo z czym i wymieniłem
Rzeczywiście jak zdjąłem sprężynę półksiężyca to sam półksiężyc lekko się poluzował, ale niestety był tak zblokowany, że nei było dostępu do dolnej śruby w tej trójkątnej płytce półksiężyca co się ją do kartera przykręca. Zatem:
1) wziąłem ściągacz do łożysk, odkręciłem śrubę która trzyma kosz sprzęgła i delikatnie poluzowałem kosz,
2) nie ściągając kosza całkiem, półksiężyc się odblokował i można go było odkręcic
3) wymieniłem półksiężyc, który miałem oryginalny używany. Najpierw wyczyściłęm go dokładnie naftą
4)złożyłem wszystko do kupy, no i się zaczęło...
Kopajka działa w 50%. To znaczy, ładnie można zakręcić silnikiem, lecz brak jest powrotu kopajki do pozycji wyjściowej. Jak już działała, to podniecony tym faktem około pierwszej w nocy założyłem akumulator i sprawdzę jak to działa, co bedę kopał bez prądu, wszak moto podobno na chodzie, co stwierdziłem w grudniu po nabyciu Jawy, odpalając ją na popych Podpompowałem trochę paliwa do gaźnika i kopnąłem może siedem, może osiem razy. Poczułem zapach paliwa No to patrzę, a tu pod motocyklem kałuża benzyny średnicy około 50 cm.
Stąd moje pytania:
1) dlaczego kopajka nie wraca w swoje pierwotne położenie, czy może sprężyna słaba i stara, czy może źle ją założyłem? Zapiąłem ją o zaczep w pozycji w jakiej stało się to w naturalny sposób, może trzeba jakoś inaczej?
2) czy mogłem coś zepsuć jeśli paliwo wylało się przy kopaniu? (nie wydaje mi się to wielce prawdopodobne) Jednak nie zauważyłem aby paliwo ciekło, kiedy Jawa odpaliła na popych?
3) jeśli nic nie zepsułem, to jaka może być przyczyna tej kałuży? Dziś ściągnę osłonę gaźnika i zajrzę, może jakiś wężyk?
Pozdrawiam serdecznie, dziękuję za pomoc i wszystkie podpowiedzi...
Leszek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider
Kierownik zmiany
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siennica Różana Lubelskie
|
Wysłany: Czw 8:33, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
W związku z tym paliwkiem to może pływak dziurawy masz albo iglica na pływaku, która jest niejako zaworkiem po prostu się zużyła i trzeba by ją jakoś zregenerować, bo tez miałem taki przypadek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 9:54, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
na naciągnąłeś wstępnie sprężyny dlatego Ci starter nie odbija
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leszek
Czeladnik
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 10:02, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
A jak się naciąga wstępnie sprężynę? Trzeba zrobić jeden obrót takiego napięcia, czy więcej?
Sorry za banalne pytania, ale po prostu nie wiem, a takie szczegóły czasem cięzko znależć w necie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 10:43, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o tą kałuże to będziesz przecież widział skąd to paliwo ucieka i wtedy będzie można powiedzieć o co chodzi. A odnośnie kopnika to sprężyny nie zaczepiasz w takim luźnym położeniu półksiężyca tylko naciągasz sprężynę o jeden obrót, wtedy odbija Ci bez problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leszek
Czeladnik
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 12:30, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
No i masz babo placek...
Jak rozbiorę i złożę jeszcze raz, to już będę w tym temacie fachowcem.
1) czy powinienem coś tam jeszcze sprawdzić? Jakieś luzy?
2) podkładka pod śrubą mocującą kosz sprzęgła wygięta w cholerę, ktoś to kiedyś chyba czymś podważał. Wymienić, czy może tak zostać?
3) jedna z tarcz sprzęgłowych miała taki wypadnięty korek w dwóch miejscach, czy może tak zostać? Chyba teraz trudno dostać dobrej jakości tarcze?
4) jaki olej polecacie do skrzyni?
Dzisiaj zajrzę do tego wycieku...
Pozdrawiam i życzę miłego dnia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Czw 13:11, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Kolego fajnie było by ujrzeć zdjęcia Twojego motóra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 13:43, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
2) Zostaw to jest zabezpieczenie. Podkładkę specjalnie się zagina by śruba się nie odkręciła.
4) Lux 10 lub hipol wystarczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 19:14, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli nie planujesz jaakiegoś remontu to nie ma co sprawdzać, ewentualnie luz na łańcuszku sprzęgłowym. Tak jak pisze Jawor podkładke wygina się specjalnie aby nakrętka się nie odkręciała. Jeżeli chodzi o tarcze to można dostać w miare normalne i trwałe lecz są dość drogie. No właśnie czekamy na jakieś zdjęcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|