Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zagadka - co dzwoni w tym silniku?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sewpir
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Ruda

PostWysłany: Wto 20:29, 21 Paź 2014    Temat postu:

Po mojemu to wygląda tak: Jawy które kupujemy i remontujemy mają najechane parę kilometrów i to za czasów benzyny na kartki i mixolu. Po remoncie lejemy oleje syntetyczne nagar nie osadza się tak jak przy olejach z lat młodości naszych maszyn a przecież przed remontem nie dzwoniło. Głowica była aż oblepiona smołą. Teraz dbamy o czystość, a te silniki potrzebują oleju w paliwie. Po drugie po remoncie każdy grzebie przy gaźniku i podkręca trochę w lewo trochę w prawo i mieszanka jest za bogata. Ja stawiam na źle ustawiony zapłon lub luzy na korbowodzie. Popróbuj z innym ustawieniem zapłonu może masz za późny? Lepiej się jeździ ale nie jest optymalny dla tego silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 12:19, 26 Paź 2014    Temat postu:

Przyznam szczerze że bardzo zaintrygowało mnie to dzwonienie w silniku. ściągnąłem ponownie głowice i cylinder i pomierzyłem położenie wału względem karterów. Wyszło mi że jest przesunięty o 0.15mm w stronę prądnicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Nie 20:42, 18 Sty 2015    Temat postu:

a może to przepustnica w gaźniku dzwoni? u mnie jest podobny dźwięk, nie aż tak głośny i na bank to przepustnica, ale pomimo tego obroty można bez problemu wolne ustawić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brytal
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów (okolice)

PostWysłany: Pon 17:05, 27 Lip 2015    Temat postu:

Hej Seba jakieś nowe wnioski na temat stukania? ? Po remoncie silnika mam takie same objawy i zastanawiam się co to może być zacznę od pierścieni bo wydaje mi się ze maja za duży luz góra dół ale pewności nie mam musze pomierzyc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 20:12, 27 Lip 2015    Temat postu:

U mnie pomogło założenie starego tłoka, nowy który kupiłem jest o 0.7mm wyższy od osi sworznia niż stary, delikatnie rantem pukał w głowice. założyłem stary i chodzi zupełnie inaczej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 18:56, 24 Lis 2015    Temat postu:

Moim skromnym zdaniem to jest odgłos iglicy w gaźniku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Pon 22:02, 01 Maj 2017    Temat postu:

Odświeżę temat....w mojej jawie po pierwszym uruchomieniu nic nie dzwoniło, po kobinacjach z gaźnikami stukała przepustnica, gdy to ogarnąłem okazało się na zimnym silniku mam identyczne dzwonki jak seba ale juz po kilku minutach ustają...... ustają równiez na zimnym silniku po dodaniu gazu i co to moze być?
wujko google podpowiedział ze to nie rozgrzany silnik po remoncie i nie ostudzony do końca...hm...moze coś w tym być bo był ustawiany itp kilka razy odpalany przy okazji pobytu w garażu. Moze cos w tym jest co wy na to? Na dniach wrzucę film z pracy silnika na zimnym silniku....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Pią 20:13, 12 Maj 2017    Temat postu:

pawelooo2 napisał:
Odświeżę temat....w mojej jawie po pierwszym uruchomieniu nic nie dzwoniło, po kobinacjach z gaźnikami stukała przepustnica, gdy to ogarnąłem okazało się na zimnym silniku mam identyczne dzwonki jak seba ale juz po kilku minutach ustają...... ustają równiez na zimnym silniku po dodaniu gazu i co to moze być?
wujko google podpowiedział ze to nie rozgrzany silnik po remoncie i nie ostudzony do końca...hm...moze coś w tym być bo był ustawiany itp kilka razy odpalany przy okazji pobytu w garażu. Moze cos w tym jest co wy na to? Na dniach wrzucę film z pracy silnika na zimnym silniku....

usterkę naprawiła zmiana mieszanki obecnie jadzka pyrka aż miło


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:49, 12 Maj 2017    Temat postu:

A tak z ciekawości co dokładnie zmieniłeś w gaźniku?
Jak masz ustawioną iglicę i ile wykręcona śruba mieszanki, rozumiem że silnik na dotarciu z zerowym przebiegiem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KML dnia Pią 21:54, 12 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Sob 4:17, 13 Maj 2017    Temat postu:

KML napisał:
A tak z ciekawości co dokładnie zmieniłeś w gaźniku?
Jak masz ustawioną iglicę i ile wykręcona śruba mieszanki, rozumiem że silnik na dotarciu z zerowym przebiegiem?

Nie dokładnie napisałem - zmieniłem mieszankę mixolu w stosunku do benzyny obecnie na 10 litrów wlałem 330 ml oleju i w cylindrze słychać tylko szum iglice mam zdaje się na pierwszym od góry, ile mam wkręcona śrubkę mieszanki to ci nie powiem bo nie pamiętam bo jak walczyłem z gaźnikami to takie ku...wy sadziłem ze sasiad z pomoca przyszedł.............i sam kręcił...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Sob 6:33, 13 Maj 2017    Temat postu:

Tylko nie mixol. Już lepiej malinkę z Orlenu. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 7:48, 13 Maj 2017    Temat postu:

Też leje obecnie 1:30 , iglica na dotarciu powinna być na pierwszym lub drugim od dołu.
Silnik dostaje wtedy więcej paliwa z olejem niż powinien i ma lepsze warunki na docieranie, ja mam iglice na pierwszym ząbku.

Co do oleju to do remontowanego silnika mixolu też bym nie lał, choć słyszałem opinie że na mixolu silnik się szybciej dotrze bo ma gorsze smarowanie.
Później po dotarciu zmieniają dopiero na fullsyntetyk.
Ja osobiście docieram na fullsyntetyku Micro bo akurat tanio go dostałem , później silnik będzie latał na castrolu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin