|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sewpir
Czeladnik
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: Wto 20:29, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Po mojemu to wygląda tak: Jawy które kupujemy i remontujemy mają najechane parę kilometrów i to za czasów benzyny na kartki i mixolu. Po remoncie lejemy oleje syntetyczne nagar nie osadza się tak jak przy olejach z lat młodości naszych maszyn a przecież przed remontem nie dzwoniło. Głowica była aż oblepiona smołą. Teraz dbamy o czystość, a te silniki potrzebują oleju w paliwie. Po drugie po remoncie każdy grzebie przy gaźniku i podkręca trochę w lewo trochę w prawo i mieszanka jest za bogata. Ja stawiam na źle ustawiony zapłon lub luzy na korbowodzie. Popróbuj z innym ustawieniem zapłonu może masz za późny? Lepiej się jeździ ale nie jest optymalny dla tego silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 12:19, 26 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Przyznam szczerze że bardzo zaintrygowało mnie to dzwonienie w silniku. ściągnąłem ponownie głowice i cylinder i pomierzyłem położenie wału względem karterów. Wyszło mi że jest przesunięty o 0.15mm w stronę prądnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Nie 20:42, 18 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
a może to przepustnica w gaźniku dzwoni? u mnie jest podobny dźwięk, nie aż tak głośny i na bank to przepustnica, ale pomimo tego obroty można bez problemu wolne ustawić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brytal
Czeladnik
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów (okolice)
|
Wysłany: Pon 17:05, 27 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Hej Seba jakieś nowe wnioski na temat stukania? ? Po remoncie silnika mam takie same objawy i zastanawiam się co to może być zacznę od pierścieni bo wydaje mi się ze maja za duży luz góra dół ale pewności nie mam musze pomierzyc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 20:12, 27 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie pomogło założenie starego tłoka, nowy który kupiłem jest o 0.7mm wyższy od osi sworznia niż stary, delikatnie rantem pukał w głowice. założyłem stary i chodzi zupełnie inaczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 18:56, 24 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Moim skromnym zdaniem to jest odgłos iglicy w gaźniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Pon 22:02, 01 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Odświeżę temat....w mojej jawie po pierwszym uruchomieniu nic nie dzwoniło, po kobinacjach z gaźnikami stukała przepustnica, gdy to ogarnąłem okazało się na zimnym silniku mam identyczne dzwonki jak seba ale juz po kilku minutach ustają...... ustają równiez na zimnym silniku po dodaniu gazu i co to moze być?
wujko google podpowiedział ze to nie rozgrzany silnik po remoncie i nie ostudzony do końca...hm...moze coś w tym być bo był ustawiany itp kilka razy odpalany przy okazji pobytu w garażu. Moze cos w tym jest co wy na to? Na dniach wrzucę film z pracy silnika na zimnym silniku....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Pią 20:13, 12 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
pawelooo2 napisał: | Odświeżę temat....w mojej jawie po pierwszym uruchomieniu nic nie dzwoniło, po kobinacjach z gaźnikami stukała przepustnica, gdy to ogarnąłem okazało się na zimnym silniku mam identyczne dzwonki jak seba ale juz po kilku minutach ustają...... ustają równiez na zimnym silniku po dodaniu gazu i co to moze być?
wujko google podpowiedział ze to nie rozgrzany silnik po remoncie i nie ostudzony do końca...hm...moze coś w tym być bo był ustawiany itp kilka razy odpalany przy okazji pobytu w garażu. Moze cos w tym jest co wy na to? Na dniach wrzucę film z pracy silnika na zimnym silniku.... |
usterkę naprawiła zmiana mieszanki obecnie jadzka pyrka aż miło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21:49, 12 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
A tak z ciekawości co dokładnie zmieniłeś w gaźniku?
Jak masz ustawioną iglicę i ile wykręcona śruba mieszanki, rozumiem że silnik na dotarciu z zerowym przebiegiem?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Pią 21:54, 12 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Sob 4:17, 13 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
KML napisał: | A tak z ciekawości co dokładnie zmieniłeś w gaźniku?
Jak masz ustawioną iglicę i ile wykręcona śruba mieszanki, rozumiem że silnik na dotarciu z zerowym przebiegiem? |
Nie dokładnie napisałem - zmieniłem mieszankę mixolu w stosunku do benzyny obecnie na 10 litrów wlałem 330 ml oleju i w cylindrze słychać tylko szum iglice mam zdaje się na pierwszym od góry, ile mam wkręcona śrubkę mieszanki to ci nie powiem bo nie pamiętam bo jak walczyłem z gaźnikami to takie ku...wy sadziłem ze sasiad z pomoca przyszedł.............i sam kręcił...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Sob 6:33, 13 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Tylko nie mixol. Już lepiej malinkę z Orlenu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 7:48, 13 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Też leje obecnie 1:30 , iglica na dotarciu powinna być na pierwszym lub drugim od dołu.
Silnik dostaje wtedy więcej paliwa z olejem niż powinien i ma lepsze warunki na docieranie, ja mam iglice na pierwszym ząbku.
Co do oleju to do remontowanego silnika mixolu też bym nie lał, choć słyszałem opinie że na mixolu silnik się szybciej dotrze bo ma gorsze smarowanie.
Później po dotarciu zmieniają dopiero na fullsyntetyk.
Ja osobiście docieram na fullsyntetyku Micro bo akurat tanio go dostałem , później silnik będzie latał na castrolu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|