Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zagadka - co dzwoni w tym silniku?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 19:50, 19 Wrz 2014    Temat postu: Zagadka - co dzwoni w tym silniku?

Witam!

Mój silnik:

http://youtu.be/FCN9ihgzyVY

Co w nim dzwoni? Słychać to w okolicach cylindra. Ściągnąłem głowice i cylinder, wszystko ok, luzu na łożysku korby nie ma, tuleja tłoka też siedzi bez luzu, pierścienie całe, zamki w tłoku na miejscu. Cylinder po szlifie.

Help....

Dodam jeszcze że przy odkręceniu gazu rama wpada w rezonans i strasznie drży....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba dnia Pią 19:54, 19 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:37, 19 Wrz 2014    Temat postu:

Wszystko jest ok. Pierścienie muszą się ułożyć wtedy przestanie cykać.

Bardzo ładnie chodzi silniczek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 7:23, 20 Wrz 2014    Temat postu:

a ja go rozebrałem... Dzięki jawor za miłe słowa:)
A co z drganiami? Co może w silniku powodować takie drgania?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abdul
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:38, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Wał regenerowaleś ? nadmierne drgania to raczej nie wywazony, wycentrowany wal

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 12:54, 20 Wrz 2014    Temat postu:

źle spalająca się mieszanka może też powodować drgania. Porządnie ustawić gaźnik i obowiązkowo założyć filtr powietrza przy regulacji.

PS: Na filmiku nie widać co by się coś strasznie telepało. Norma jak silnik nie jest na poduszkach lub silenblokach. przy 70 km/h silnik wpada w fajny rezonans i przyjemnie się jedzie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Sob 13:14, 20 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 15:09, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Założyłem znowu cylinder i głowice, motor pali na kopa, ale nadal dzwoni jak dzwonnica. Nie jestem pewien czy to na pewno samo się uspokoi. Co do drgań kolejny film (paliwo):

http://youtu.be/xd5zR3w3cFM

Wał jest oryginalny, był centrowany, nie było żadnych luzów wiec nie był regenerowany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 16:12, 20 Wrz 2014    Temat postu:

W 356 też tak miałem zaraz po wymianie pierścieni. Teraz powoli się uspokaja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 16:32, 20 Wrz 2014    Temat postu:

niesfazowane kanały w cylindrze mogą dawać taki dźwięk. Po szlifie powinno się "stępić" ostre krawędzie okien.

Jeśli wał centrowany to ten typ tak ma. Moją nie lepiej trzęsie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Sob 17:59, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Witam pięknie ćwierka moja babcia 250 353 58 rok tak od 2500 km mnie to nie przeszkadza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 19:43, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Jawor napisał:
niesfazowane kanały w cylindrze mogą dawać taki dźwięk. Po szlifie powinno się "stępić" ostre krawędzie okien.


Hmyyyy, rozbiorę jeszcze raz cylinder i ogarnę te krawędzie.

Dziękuję Panowie za rady:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Sob 20:54, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Witam rozbierz ogarnij i daj znać jak poszło?????A drgania po 210 km na raz z Piastowa do Lichenia trochę można poczuć te drgania. Babcia Jawa już tak ma. Może tak drgać gdy lużne łożyska wału w karterach .Zresztą jestem tylko laikiem niech się wypowiedzą fachowcy?????Pozdrawiam.Byłem na Służewcu kupiłem orginalny sygnał 6V do Jawy 25 zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sławek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 20:56, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Witam.
Jeżeli został wykonany szlif cylindra i założony nowy tłok silnik powinien tylko szumieć.
Sprawdź rozmieszczenie zamków w tłoku - powinny wypadać w przestrzeni pomiędzy oknami w cylindrze.
Proponuję także wykonać pomiar cylindra - maksymalna dopuszczalna owalizacja i stożkowość wytoczonej i honowanej gładzi cylindra nie może być większa niż 0,01 mm, przy czym powiększenie jej powyżej 0,02 mm zasadniczo dyskwalifikuje jakość przeprowadzonej naprawy.
Niewłaściwie wykonany szlif cylindra oraz większa masa tłoka w porównaniu z oryginalnym może być przyczyną ponadnormatywnych wibracji silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 15:57, 28 Wrz 2014    Temat postu:

A więc tak. Nie mam czym pomierzyć cylindra, a wydać 150pln na średnicówkę dla jednego pomiaru trochę się mi nie uśmiecha. Rozebrałem wszystko raz jeszcze, sfazowałem krawędzie okien, sprawdziłem zamki na tloku, są tak jak w oryginale, zamieszczam filmik z tym jak teraz to działa. Sami oceńcie czy jest inaczej niż było.

http://youtu.be/-kv-fkNbDoU


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 18:46, 03 Paź 2014    Temat postu:

Hej, czy takie dzwonienie może być spowodowane luzem na sworzniu tłoka lub na łożysku korbowodu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 23:08, 03 Paź 2014    Temat postu:

Nie po remoncie. Stawiam na wujowo zrobiony szlif lub po prostu ten silnik tak ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin