|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 19:50, 19 Wrz 2014 Temat postu: Zagadka - co dzwoni w tym silniku? |
|
|
Witam!
Mój silnik:
http://youtu.be/FCN9ihgzyVY
Co w nim dzwoni? Słychać to w okolicach cylindra. Ściągnąłem głowice i cylinder, wszystko ok, luzu na łożysku korby nie ma, tuleja tłoka też siedzi bez luzu, pierścienie całe, zamki w tłoku na miejscu. Cylinder po szlifie.
Help....
Dodam jeszcze że przy odkręceniu gazu rama wpada w rezonans i strasznie drży....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seba dnia Pią 19:54, 19 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 22:37, 19 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Wszystko jest ok. Pierścienie muszą się ułożyć wtedy przestanie cykać.
Bardzo ładnie chodzi silniczek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 7:23, 20 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
a ja go rozebrałem... Dzięki jawor za miłe słowa:)
A co z drganiami? Co może w silniku powodować takie drgania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abdul
Młodszy majster
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:38, 20 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Wał regenerowaleś ? nadmierne drgania to raczej nie wywazony, wycentrowany wal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 12:54, 20 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
źle spalająca się mieszanka może też powodować drgania. Porządnie ustawić gaźnik i obowiązkowo założyć filtr powietrza przy regulacji.
PS: Na filmiku nie widać co by się coś strasznie telepało. Norma jak silnik nie jest na poduszkach lub silenblokach. przy 70 km/h silnik wpada w fajny rezonans i przyjemnie się jedzie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Sob 13:14, 20 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 15:09, 20 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Założyłem znowu cylinder i głowice, motor pali na kopa, ale nadal dzwoni jak dzwonnica. Nie jestem pewien czy to na pewno samo się uspokoi. Co do drgań kolejny film (paliwo):
http://youtu.be/xd5zR3w3cFM
Wał jest oryginalny, był centrowany, nie było żadnych luzów wiec nie był regenerowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Sob 16:12, 20 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
W 356 też tak miałem zaraz po wymianie pierścieni. Teraz powoli się uspokaja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 16:32, 20 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
niesfazowane kanały w cylindrze mogą dawać taki dźwięk. Po szlifie powinno się "stępić" ostre krawędzie okien.
Jeśli wał centrowany to ten typ tak ma. Moją nie lepiej trzęsie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Sob 17:59, 20 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Witam pięknie ćwierka moja babcia 250 353 58 rok tak od 2500 km mnie to nie przeszkadza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 19:43, 20 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Jawor napisał: | niesfazowane kanały w cylindrze mogą dawać taki dźwięk. Po szlifie powinno się "stępić" ostre krawędzie okien.
|
Hmyyyy, rozbiorę jeszcze raz cylinder i ogarnę te krawędzie.
Dziękuję Panowie za rady:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Sob 20:54, 20 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Witam rozbierz ogarnij i daj znać jak poszło?????A drgania po 210 km na raz z Piastowa do Lichenia trochę można poczuć te drgania. Babcia Jawa już tak ma. Może tak drgać gdy lużne łożyska wału w karterach .Zresztą jestem tylko laikiem niech się wypowiedzą fachowcy?????Pozdrawiam.Byłem na Służewcu kupiłem orginalny sygnał 6V do Jawy 25 zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sławek
Czeladnik
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 20:56, 20 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Witam.
Jeżeli został wykonany szlif cylindra i założony nowy tłok silnik powinien tylko szumieć.
Sprawdź rozmieszczenie zamków w tłoku - powinny wypadać w przestrzeni pomiędzy oknami w cylindrze.
Proponuję także wykonać pomiar cylindra - maksymalna dopuszczalna owalizacja i stożkowość wytoczonej i honowanej gładzi cylindra nie może być większa niż 0,01 mm, przy czym powiększenie jej powyżej 0,02 mm zasadniczo dyskwalifikuje jakość przeprowadzonej naprawy.
Niewłaściwie wykonany szlif cylindra oraz większa masa tłoka w porównaniu z oryginalnym może być przyczyną ponadnormatywnych wibracji silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 15:57, 28 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
A więc tak. Nie mam czym pomierzyć cylindra, a wydać 150pln na średnicówkę dla jednego pomiaru trochę się mi nie uśmiecha. Rozebrałem wszystko raz jeszcze, sfazowałem krawędzie okien, sprawdziłem zamki na tloku, są tak jak w oryginale, zamieszczam filmik z tym jak teraz to działa. Sami oceńcie czy jest inaczej niż było.
http://youtu.be/-kv-fkNbDoU
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 18:46, 03 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Hej, czy takie dzwonienie może być spowodowane luzem na sworzniu tłoka lub na łożysku korbowodu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 23:08, 03 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Nie po remoncie. Stawiam na wujowo zrobiony szlif lub po prostu ten silnik tak ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|