 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubanaba
Fachowiec

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Podl./Lublin
|
Wysłany: Sob 17:03, 15 Sie 2009 Temat postu: Zerwane gwinty... |
|
|
Cześć
Znacie jakieś sposoby na zerwane gwinty w karterach ? Mam dwa zerwane w miejscach których nie chciałbym rozwiercać na większy wymiar żeby nie kaleczyć prawej pokrywy (miejsce na tą długą śrubę którą przykręca się na środku dekiel i jedna ze śrub prądnicy) - nie wiem co z tym zrobić..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu

Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Sob 21:37, 15 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
jest takie coś jak co do zerwanych gwintów,tylko niewiem czy na śróbe m-6 akurat bedzie,wiercisz mniejszym wiertłem zerwaną sróbe,przyrząd ma lewy gwint więc wkrecając to urządzonko wykręcasz zerwaną szpilke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Nie 21:38, 23 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Jemu raczej chodzi o naprawę gwintu w karterze a nie wykręcenie urwanej śruby. Można albo przedłużyć otwór i zastosować dłuższą śrubę albo delikatnie smarknac tigiem sam otwór w karterze i wykonac nowy gwint.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubanaba
Fachowiec

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Podl./Lublin
|
Wysłany: Śro 8:26, 26 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
rafciojawa u mnie na ukręconą śrubę najlepiej pomagało albo rozwiercanie albo nawiercenie otworu i wbicie klucza torx - takiego gwiazdkowego - wykrętaki o ktorych piszesz wymagają sporej wprawy, są twarde i wytzymale ale bardzo kruche - wiem bo jeden złamałem
Ale problem był w tym co pisze jawsim, oprócz tego o czym pisał znalazłem jeszcze zestaw naprawczy na allegro (na zasadzie wkręcanej(?) sprezynki - za za 130 zł można naprawić 20 gwintow... Takze tylko naspawanie i gwintowanie wchodziłoby w gre...
Na srube od dekla pomogło wywyercenie delikatnie głębiej i nagwintowanie, prądnice zrobiłem na szpilkach - mam nadzieje ze jak sie nie bedzie ruszało tych szpilek to potrzyma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaswiz
Pan Henio
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:35, 28 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
a próbowałeś rozwiercać srube na stole z przykrecona do niego wiertarka.wtedy masz pewnosc ze wiertło Ci nie pojdzie na bok i bedziesz mógł wiercic tak głeboko jak chcesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowal1406
Młodszy majster

Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz/Żnin
|
Wysłany: Nie 11:41, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem najleprze na takie zerwane gwinty najlepsze są tulejki. W silniku połowe otworów mam zrobione dodatkowo w głowicy tylko że musiałem wsadzić dłuższą ściece.
Tu jet wszystko pokazane.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tylko że tutaj jest tulejka z 1 str gwintowana (w środku). Ja w karterach mam nagwintowany otwór WIĘKSZY i wkręconą tuleje z gwintem takim jaki powinien być w orginale!!!!!!!!!!!
Zaniosłem do jakiegoś warsztatu co zajmował się frezowaniem, toczeniem i itd. w Żninie. Pare razy odkręcałem i co najważniejsze NIE WYKRĘCA SIĘ. A przecięż o to chodzi żęby gwint był w takim rozmiarze jak orginał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowal1406
Młodszy majster

Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz/Żnin
|
Wysłany: Nie 12:05, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Mnieej więcej wygląda to tak
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko że do każdego dorabiają indywidualnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Czw 16:56, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
najlepiej było by mieć w pobliżu zakład z elektrodrążarką (chyba tak to sie nazywa) i oddać im do wytopienia taką śrubkę. Dawałem do dawnych zakładów telczy koło zamachowe od agregatu autounion i wytopili śruby nie uszkadzając oryginalnego gwintu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|