|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 8:09, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jawsim napisał: | Hehe- ten przełącznik jest niezły,ale zobaczysz jak cięzko sie przyzwyczaić do jego obsługi. |
Jeśli nie znajdę zespolonego podobnego do oryginału, to kupię osobny i oczywiście jak to u Czechów... założę z drugiej strony...
W końcu biegi też są na odwrót, czeski film.
P.S. Możesz podesłać fotkę swojego włącznika?
Dzięki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 8:23, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
W dziale "Nasze Jawy" znajdziesz fotki 353 Jawsima.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:45, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Znalazłem fotki - dziękuję!
Rzeczywiście kierunki (jak moja kanapa) od razu biją po oczach, ale wiadomo, że tu chodzi o swobodne poruszanie, więc coś za coś...
Po wielu rozterkach, dokonałem wyboru, zrobię zdjęcia, gdy już wszystko założę, bo sam jestem piekielnie ciekawy, jak wyjdzie na żywo.
Na koniec dwa pytania...
1. Gdzie najlepiej umieścić i jak podłączyć przerywacz* (na razie go nie mam).
2. Jakiej mocy dać żarówki, bo w std. wyposażeniu kierunków, które kupuję są 12 V, więc od razu chcę zamówić 6V. Czy 5 w nie będzie za mało...?
* już poprawiłem!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez falco dnia Pon 8:23, 20 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Pon 8:18, 20 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Nie przekaźnik a przerywacz- najlepiej w schowku obok aku, żarówki - zalezy od przerywacza- dla 6V 2x 21W będą to żarówki 6V 21W w kazdym- nie powinno się zakładac słabszych,dlatego musisz miec przerywacz 2X 10W wtedy do każdego kierunku żarówka 6V 10W i jest ok. chodzi o to,że przy tym 2x 10W przy włączonym kierunku na strone pobór wynosi 20W a nie 42W jak w przypadku 2x21W. Racja- kierunki biją po oczach ale dla tych,którzy ich nie mają- dla mnie kyvacki bez migaczy wygladają goło i jakoś tak ubogo,ale to po prostu kwestia przyzwyczajenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:39, 20 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jawsim napisał: | Nie przekaźnik a przerywacz |
poprawiłem się, to był... czeski błąd.
Jawsim napisał: | najlepiej w schowku obok aku, musisz miec przerywacz 2X 10W wtedy do każdego kierunku żarówka 6V 10W i jest ok. |
Dziękuję, zamówię, więc 10W.
Jawsim napisał: | Racja- kierunki biją po oczach ale dla tych,którzy ich nie mają- dla mnie kyvacki bez migaczy wygladają goło i jakoś tak ubogo,ale to po prostu kwestia przyzwyczajenia. |
hehehe... mam nadzieję, że moja koncepcja również się sprawdzi nie tylko stylistycznie, ale również praktycznie.
P.S. Nie pomyślałem jeszcze o jednej, ale ważnej rzeczy, czyli wiązce z przełącznika. Od świateł idzie wewnątrz kierownicy, najlepiej byłoby schować tak samo z prawej strony, ale obawiam się wiercenia w kierownicy, aby jej nie osłabić...
Na mocowanie przełącznika potrzebny jest minimalny otworek, więc specjalnie nie ma stresu, ale co z kablami? Puszczać na zewnątrz...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Pon 22:50, 20 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Wierć,bez obaw- najlepiej podobny otwór jak po stronie lewej- ale najpierw zdemontuj suwgaz i linkę gazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:10, 21 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jawsim napisał: | ...najpierw zdemontuj suwgaz i linkę gazu. |
Ok!
A możesz podpowiedzieć jak się zdejmuje ten element, bo nie chcę nic na siłę, a nie mogę go ruszyć...
[link widoczny dla zalogowanych]
P.S. Co do kierunków, to wybieram coś z poniższej listy:
[link widoczny dla zalogowanych]
najprostszy montaż, ale kabelki na wierzchu.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Szkoda, że nie mam gdzie podjechać by po przymierzać na żywca...
"Nie miała baba problemu"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Wto 14:06, 21 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
okręcając manetką znajdziesz na jej końcu otworek, przez ten otworek znajdziesz śrubkę którą wykręcisz i gotowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:10, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za wszelkie wskazówki!
Kości zostały rzucone, dokonałem wyboru...
Poniżej zamieszczam fotki ze świeżo założonymi kierunkowskazami oraz włącznikiem (po prawej, oczywiście na odwrót!)
Na razie bez instalacji, bo czekam na przerywacz.
Kierunki są tak założone, że nie ma żadnej ingerencji w budowę motocykla, można je zdjąć dosłownie w kilka minut.
Przełącznik jest przykręcony tymczasowo, bo również nie będę nic wiercił w kierownicy, tylko wykorzystam śrubę mocującą klamkę sprzęgła, ale do tego muszę dorobić dłuższe języczki. Po wszystkim będzie tuż przy manetce gazu, więc w zasięgu kciuka. Muszę go tylko pochromować, bo "chromowany" na alledrogo, okazał się... polerowanym aluminium...
Kabel do włącznika wyjdzie w jego oryginalnym bocznym otworze i kilka cm pójdzie wzdłuż kierownicy, zrezygnowałem z dziobania kiery.
Oczywiście gust nie podlega dyskusji, ale powiem szczerze, że jestem zadowolony z efektu, TymBardziej, że dobierałem kierunki praktycznie tylko po zdjęciach.
Chętnie poznam Wasze opinie...
[link widoczny dla zalogowanych]
(Fotki kierunków są pod koniec)
P.S. Założyłem też bakielitową, skręcaną oprawkę na bezpiecznik 16A od... Garbusa... Wygląda o niebo lepiej niż plastikowa, która była wcześniej. Kupiłem dodatkowo korek paliwa z kluczykiem, wiem, że to też odbiega od oryginału, ale różne rzeczy gnoje robią na mieście...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez falco dnia Wto 17:17, 28 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 17:57, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ślicznie to wyszło, też je zamontuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 6:44, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Cieszę się, że się podoba, bo zależało mi, aby tak wszystko zrobić, by nie psuć linii Pięknej...
Zapomniałem jeszcze dodać, że trzeba zamienić żarówki, bo w wyposażaniu są małe bańkowe (w oprawce z cyckiem), ale 12V 10W.
Tyły pasują praktycznie idealnie, przednie mocowania po dokręceniu należy delikatnie (ręką) dogiąć, bo inaczej świeciły by na skos...
Koszty:
- 4 x kierunkowskazy = 140zł
- 4 x żarówki 6V 10W = ???
- przerywacz 6V 10W = 35zł
- włącznik = 30zł
- przewód + kilka wsuwek = 5zł
Wrażenia estetyczne (bez)cenne, praktyczne do sprawdzenia na szlaku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Czw 21:24, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o kierunkowskazy to oczywiście były dostępne oryginalne. Montowane były na przednią osłonę oraz na te tylne dodatkowe nadkola. Przednia osłona fabrycznie ma już przetłoczoną blachę w miejscach kierunków, a w tych nadkolach są otwory do montażu lampek. Sam mam taką przednią osłonę i dwa kierunki, a nadkola właśnie kupiłem na Aukro i czekam na przesyłkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elkinio
Młodszy majster
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Sob 12:42, 20 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
To i ja wtrącę swoje pięć groszy o kierunkach. Oczywiście były kierunkowskazy na osłony (na mojej z tyłu są właśnie takie). Osłony przednie jak i tylne były też robione bez przetłoczenia i otworów na kierunkowskazy. Do 592 i do 559 były też kierunkowskazy w w innym kształcie - mniejsze i na wysięgniku specjalnie montowanym z przodu (tak mam na przodzie mojej 559) i zaś z tyłu na metalowe uchwyty z rurką i blaszką na końcu pod śrubę. Taki typ kierunków mam "dołożony" na wózek z tym, że bez metalowych uchwytów. Ważna uwaga przednia osłona kłóci się z kierunkami na oryginalnym wysięgniku. Jak ktoś chciałby zobaczyć to tutaj są fotki: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elkinio
Młodszy majster
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Sob 13:05, 20 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
tak żeby być dokładnym na osłony powinny być takie : [link widoczny dla zalogowanych]
a tu był do kupienia komplecik zakładany nie na osłony [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
psbox
Pan Henio
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:08, 27 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Przyłączam się do opinii, że posiadanie kierunkowskazów poprawia bezpieczeństwo jazdy i jest bardzo praktyczne. Można dodać kierunkowskazy bez większej ingerencji w oryginał. Jawa z kierunkowskazami nie traci na uroku.
Ja zastosowałem kierunkowskazy:
- [link widoczny dla zalogowanych] (z krótszym ramieniem, jest też wersja z długim ramieniem),
- do tego żarówki 21W/6V,
- przerywacz od Simsona (niestety egzemplarz, który kupiłem okazał się nic nie warty, w drodze odkształcił się element odpowiedzialny za zwieranie rozwieranie styków). Przerywacz umieściłem w lampie.
- przełącznik "stylowy" dostępny na aukcji internetowej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|