|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Czw 23:56, 26 Mar 2009 Temat postu: ELEKTRONICZY MODUŁ ZAPŁONOWY |
|
|
witam
co myślicie o takim module i ogólnie o idei montażu go w jawie
[link widoczny dla zalogowanych]
co prawda sam jeżdżę na oryginalnych rozwiązaniach jawy ale zaciekawiło mnie to nieco z czystej ciekawości czy to działa i faktycznie przynosi korzyści.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Pią 1:39, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Hmm. To jak załozyc elektroniczny regulator napięcia w miejsce elektromechanicznego. Skoro pozostają nadal przerywacze i cewki zwykłe to działa on najwyżej jako drogi i wielki kondensator. To nie jest żaden moduł. Moduł posiada mapę zapłonu i sterowany jest czujnikami połozenia wału. Jeśli w instalacji występuja przerywacze,krzywki itp to nie ma on zastosowania. Pomijam banalny fakt,jakim jest to,że nie współparcuje on z instalacją 66V z plusem na masie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Sob 0:43, 28 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
ten nie ale chodzi mi tylko o ideę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Śro 20:26, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
trza sie tym ratować,jak już stary zawodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:09, 14 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Kiedys znalazlem cos takiego i tez myslalem nad zakupem ale po przemysleniach zostaje przy orginalnych rozwiazaniach.
Pogladowo tutaj caly modol zaplonowy do peraka
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Czeladnik
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 11:54, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam!
Dzisiaj przeglądając w wolnej chwili forum zauważyłem, że praktycznie nie wspomina się tu o elektronicznym module zapłonowym. Na RedMotorz, czy Kolyasce, gdzie również się udzielam to stosunkowo częsty temat.
Użytkownicy radzieckich bokserów bardzo często stosują moduły zapłonowe Digitecha. Firma robi także 6V z + na masę. Czasami na allegro pojawiają się innej produkcji moduły, które również z powodzeniem się wykorzystuje.
Urządzenie pozwala ominąć, zniwelować kilka problemów związanych ze stykowym aparatem zapłonowym. Dodatkowo odpada nam użyciu kondensatora, który uwielbia nawalić w najmniej oczekiwanym momencie. Iskra na świecy jest mocniejsza, pewniejsza, at zapłonowy, a dokładnie platynki mniej dostają po d...ie /przepływa przez nie mniejsze napięcie/, jest możliwość wykorzystania cewek zapłonowych o innym oporze niż zalecany /przy ruskach to było i jest ważne- wschodnie cewki to padło... większość maluchowskich wymaga stosowania dodatkowego opornika w układzie zapłonu itd./ Istnieje możliwość zwiększenia odstępu elektrod świecy- dzięki temu będzie efektywniejsze spalanie mieszanki. Ja widzę same plusy
We wszystkich modułach jakie znam z autopsji ingerencja w oryginalność jest naprawdę niewielka! W każdym momencie można wrócić do starego układu zapłonu!
Kolejna sprawa- nie można mylić elektronicznego aparatu zapłonowego z samym modułem! To dwa różne urządzenia chociaż zazwyczaj aparaty zapłonowe elektroniczne mają wbudowany już moduł!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adbok
Kierownik warsztatu
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
|
Wysłany: Pon 22:11, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Kiedy czytalem o tych ukladach i wiele osob je chwalilo. Zastanawiam sie nad takim rozwiazaniem w mojej 356 ale jeszcze daleko mi do robienia elektryki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacekg6
Pan Henio
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: Nie 0:58, 14 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Witam.
Ja mam cos takiego w swojej 350-tce. Silnik znacznie lepiej (latwiej) wkreca sie na obroty, na wolnych obrotach chodzi miekko i przy znacznie mniejszych wibracjach. Polecam to rozwiazanie. Zainteresowanym polecam poczytac posty pod linkiem. Tam wyjasnialem dlaczego bezstykowy lepszy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jacekg6 dnia Nie 1:04, 14 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 8:05, 14 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Pasowało by żeby taki moduł przyspieszał trochę zapłon na wyższych obrotach, bo oryginalnego nie da się ustawić IDEALNIE, jak ma kopyto na wysokich obrotach to na niskich kuleje, a jak się ustawi żeby na wolnych dobrze chodził to znowu na wyższe się nie wkręca, myślałem jakby to chodziło gdyby zamontować przyspieszacz odśrodkowy (coś jak at zapłonowy z malucha) ale za dużo z tym roboty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacekg6
Pan Henio
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: Nie 16:31, 14 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Ten modul co mam wlasnie to robi. Dlatego silnik ma taki spokojny bieg na wolnych obrotach bo zaplon wowczas ma kilka stopni wyprzedzenia tylko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|