Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ELEKTRONICZY MODUŁ ZAPŁONOWY

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Czw 23:56, 26 Mar 2009    Temat postu: ELEKTRONICZY MODUŁ ZAPŁONOWY

witam
co myślicie o takim module i ogólnie o idei montażu go w jawie
[link widoczny dla zalogowanych]
co prawda sam jeżdżę na oryginalnych rozwiązaniach jawy ale zaciekawiło mnie to nieco z czystej ciekawości czy to działa i faktycznie przynosi korzyści.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pią 1:39, 27 Mar 2009    Temat postu:

Hmm. To jak załozyc elektroniczny regulator napięcia w miejsce elektromechanicznego. Skoro pozostają nadal przerywacze i cewki zwykłe to działa on najwyżej jako drogi i wielki kondensator. To nie jest żaden moduł. Moduł posiada mapę zapłonu i sterowany jest czujnikami połozenia wału. Jeśli w instalacji występuja przerywacze,krzywki itp to nie ma on zastosowania. Pomijam banalny fakt,jakim jest to,że nie współparcuje on z instalacją 66V z plusem na masie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 0:43, 28 Mar 2009    Temat postu:

ten nie ale chodzi mi tylko o ideę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Śro 20:26, 13 Maj 2009    Temat postu:

trza sie tym ratować,jak już stary zawodzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:09, 14 Maj 2009    Temat postu:

Kiedys znalazlem cos takiego i tez myslalem nad zakupem ale po przemysleniach zostaje przy orginalnych rozwiazaniach.
Pogladowo tutaj caly modol zaplonowy do peraka
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 11:54, 06 Cze 2011    Temat postu:

Witam!

Dzisiaj przeglądając w wolnej chwili forum zauważyłem, że praktycznie nie wspomina się tu o elektronicznym module zapłonowym. Na RedMotorz, czy Kolyasce, gdzie również się udzielam to stosunkowo częsty temat.

Użytkownicy radzieckich bokserów bardzo często stosują moduły zapłonowe Digitecha. Firma robi także 6V z + na masę. Czasami na allegro pojawiają się innej produkcji moduły, które również z powodzeniem się wykorzystuje.

Urządzenie pozwala ominąć, zniwelować kilka problemów związanych ze stykowym aparatem zapłonowym. Dodatkowo odpada nam użyciu kondensatora, który uwielbia nawalić w najmniej oczekiwanym momencie. Iskra na świecy jest mocniejsza, pewniejsza, azdezot zapłonowy, a dokładnie platynki mniej dostają po d...ie /przepływa przez nie mniejsze napięcie/, jest możliwość wykorzystania cewek zapłonowych o innym oporze niż zalecany /przy ruskach to było i jest ważne- wschodnie cewki to padło... większość maluchowskich wymaga stosowania dodatkowego opornika w układzie zapłonu itd./ Istnieje możliwość zwiększenia odstępu elektrod świecy- dzięki temu będzie efektywniejsze spalanie mieszanki. Ja widzę same plusy Smile

We wszystkich modułach jakie znam z autopsji ingerencja w oryginalność jest naprawdę niewielka! W każdym momencie można wrócić do starego układu zapłonu!

Kolejna sprawa- nie można mylić elektronicznego aparatu zapłonowego z samym modułem! To dwa różne urządzenia chociaż zazwyczaj aparaty zapłonowe elektroniczne mają wbudowany już moduł!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Pon 22:11, 06 Cze 2011    Temat postu:

Kiedy czytalem o tych ukladach i wiele osob je chwalilo. Zastanawiam sie nad takim rozwiazaniem w mojej 356 ale jeszcze daleko mi do robienia elektryki.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekg6
Pan Henio



Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Norwegia

PostWysłany: Nie 0:58, 14 Sie 2011    Temat postu:

Witam.
Ja mam cos takiego w swojej 350-tce. Silnik znacznie lepiej (latwiej) wkreca sie na obroty, na wolnych obrotach chodzi miekko i przy znacznie mniejszych wibracjach. Polecam to rozwiazanie. Zainteresowanym polecam poczytac posty pod linkiem. Tam wyjasnialem dlaczego bezstykowy lepszy.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jacekg6 dnia Nie 1:04, 14 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 8:05, 14 Sie 2011    Temat postu:

Pasowało by żeby taki moduł przyspieszał trochę zapłon na wyższych obrotach, bo oryginalnego nie da się ustawić IDEALNIE, jak ma kopyto na wysokich obrotach to na niskich kuleje, a jak się ustawi żeby na wolnych dobrze chodził to znowu na wyższe się nie wkręca, myślałem jakby to chodziło gdyby zamontować przyspieszacz odśrodkowy (coś jak azdezot zapłonowy z malucha) ale za dużo z tym roboty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekg6
Pan Henio



Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Norwegia

PostWysłany: Nie 16:31, 14 Sie 2011    Temat postu:

Ten modul co mam wlasnie to robi. Dlatego silnik ma taki spokojny bieg na wolnych obrotach bo zaplon wowczas ma kilka stopni wyprzedzenia tylko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin