Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Korkowe sprzęgło dla ubogich
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Śro 8:31, 18 Maj 2011    Temat postu:

Ja mam zalany Lux10 i nie narzekam skrzynia nie chodzi wcale tak głosno.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 9:26, 18 Maj 2011    Temat postu:

do skrzyni powinien być stosowany olej przekładniowy a nie silnikowy, mają one inną lepkość, gęstość i właściwości

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 16:02, 18 Maj 2011    Temat postu:

353-tuner, bałbym się lać luxa do silnika, a właśnie o to chodzi że ma inną lepkość i gęstość bo wtedy sprzęgło nie będzie ciągło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Śro 20:18, 18 Maj 2011    Temat postu:

Ahoj... ja tam do jawencji i cz350 mam zalany lux10 i nie mam żadnych problemów ze sprzęgłem... a i cena zachęca Smile więc nie wiem nad czym tak debatujecie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 20:21, 18 Maj 2011    Temat postu:

No właśnie do wszystkich motorów lałem hipol i jeździło, a cezetka go nie lubi, dzisiaj zalałem superol i muszę go wypróbować.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Śro 20:22, 18 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 20:49, 18 Maj 2011    Temat postu:

w zasadzie skrzynie biegów i sprzęgła w tak wiekowych maszynach jak nasze nie są zbyt wysilone i nie wymagają kosmicznego oleju tak jak w przypadku maszyn wyczynowych. ja do swojej 353 po pierwszym remoncie zalałem hipol i elegancko wszystko było. teraz jest już generalna renowacja i narazie silnik nie zaznał oleju ale też czeka go hipol Wink sprzęgło może ciągnąć z innych powodów niż tylko olej, ale szczerze mówiąc nigdy nie miałem do czynienia z ,,luxem,, (?) i może źle zrozumiałem bo w innym temacie ktoś pisał ze leje jakiś lux do mieszanki więc myślałem ze chodzi o silnikowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 15:59, 19 Maj 2011    Temat postu:

lux był kiedyś praktycznie jedynym olejem do wszystkiego, do mieszanki w proporcji 1:25 (niemiłosiernie kopci i zostawia tony nagaru w wydechu), do silników 4t, do skrzyń biegów i wszelkich innych mechanizmów, ale jest bardzo słabej jakości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekg6
Pan Henio



Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Norwegia

PostWysłany: Śro 11:08, 24 Sie 2011    Temat postu:

Obawiam sie Kolego ze to nie olej jest tu problemem.
Owszem olej jest wazny dla sprzegla mokrego, wplywa na wspolczynnik tarcia okladzin i stad sa oleje na ktorych sprzeglo bedzie sie slizgac, sa i takie ktore slizganie zniweluja ale niema takiego oleju, ktory sprawi ze sprzeglo nie bedzie rozlaczac.
To tylko Super Glue tak moze zrobic Confused
Ale do rzeczy. Jesli sprzeglo nie rozlacza to jest to problem w jego geometrii - nie odsuwa tarcz od siebie na dostateczna odleglosc. I tu olej zmniejszajacy wsp. tarcia moze POZORNIE pomoc - czyli przy mniejszym nacisku tarcz spowoduje slizganie co bedzie wygladac jakby nastapilo rozlaczenie.
Proponuje zajrzec do tego sprzegla. Przy wcisnietym sprzegle mozna zobaczyc czy tarcze przesuwaja sie swobodnie w wycieciach.
Tu magiczny olej nie pomoze. Dobrze zlozone sprzeglo dziala poprawnie od razu. Tak jest w przypadku nowych motocykli i oryginalnych czesci. Oczywiscie nowe tarcze w pierwszym okresie pracy dopasowuja sie do siebie ale tu wystarczy tylko korekta regulacji.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jacekg6 dnia Śro 11:16, 24 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 15:51, 24 Sie 2011    Temat postu:

To sprzęgło ciągnie głównie dlatego że nie chciało mi się wyrównać tarcz na papierze ściernym i są trochę za grube korki, a nie chce mi się tego rozbierać, ale na magicznym oleju dextron III da się normalnie jeździć jak się długo nie trzyma wciśniętego sprzęgła. Na razie nie będę tego robił, jak będę wymieniał łańcuszek to przy okazji zobaczę co z tymi tarczami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Wto 9:17, 13 Gru 2011    Temat postu:

Muczos a masz możliwość z wymiarować korki od sprzęgła jawki 50 lub otory po korku w tarczy.
Ja powycinałem sobie korki do tarcz z korków od wina, napracowałem się sporo, powychodziło troszkę krzywo i były za grube, więc skalpelem pocieniłem korki i "prostowałem" na papierze ściernym. Na koniec namoczyłem w gorącej wodzie i pod prasę. No i spie..łem całą robotę, wyszły mi płaskie (korki są równe z tarczą)
Mam juz dość i myślę aby przełożyć korki z jawki50 ale wyczytałem, ze nie pasują. Sad
mam lekki niechęć do tych żywicznych tarcz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 17:23, 13 Gru 2011    Temat postu:

z jawki 50 do jawy 250 napewno nie pasują - przynaimniej z tarcz od jawki które posiadam do tarcz większej jawy którą również posiadam, ostatnio w czechach mogłem kupić komplet za 45zł ale gość miał dwa typy i na 100 procent pewien nie byłem więc miałem następnym razem wziąć- teraz w sobote jest bazar ale chyba niedam rady pojechać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 20:09, 13 Gru 2011    Temat postu:

Kurde teraz nie mam jak bo wypierdzieliłem te puste tarcze z 50 na złom, ale gdzieś na strychu miałem jakieś stare to jak mi się uda to zmierzę. A jeszcze WSK 125 i 175 mają korki podobnej wielkości, też by można coś z nich wykombinować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 20:32, 13 Gru 2011    Temat postu:

no można coś po kombinować, bo napewno łatwiej jest lekko przerobić wymiar zewętrzny niż całość od nowa robić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Wto 20:51, 13 Gru 2011    Temat postu:

dokładnie, lepiej wymiary zewnętrzne przerobić niż tak jak ja walczyłem sporo czasu z korków od wina i na koniec i tak źle mi wyszło Sad ale to moja wina, nie postarałem się. Tylko żona ma ze mnę bekę, śmieję się że kilka miesięcy grzebię się z tymi korkami i na koniec wszystko zepsułem Sad
Myślałem jeszcze aby zakupić płyty korkowe i z tego powycinać korki do tarcz.

[link widoczny dla zalogowanych]

widział może ktoś z Was takie płyty nadają się?? pech chciał że u mnie w mieście takie płyty w sklepie będą po nowym roku więc nie mogę nawet obejrzeć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 21:06, 13 Gru 2011    Temat postu:

one są z małych kawałków i taką ,,luźną,, konsystencje mają niewiem czy trwałe będą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin