|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aro
Młodszy majster
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów/Kraków
|
Wysłany: Wto 21:52, 13 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Znalazłem taką firmę [link widoczny dla zalogowanych] posiadają korek naturalny (nie mielony). Można zamówić dowolną ilość sztuk korków o podanym dokładnie kształcie i wymiarze (podejrzewam, że najlepiej wysłac plik w jakimś programie wektorowym typu corel, cad itp). Wydaje się ciekawą opcją. Nie dzwoniłęm tam jeszcze, więc nie wiem jak cenowo wychodzi taki komplet. Niebawem będę się zabierał za regenerację tarcz, więc jak coś będę wiedział chętnie się podzielę na forum. A gdyby ktoś wcześniej obadał sprawę niech pisze!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 17:13, 15 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Jak robisz to tylko raz to nie ma sensu robić do tego ściągaczy, najlepiej weź kogoś do pomocy, przystaw kombinerki prostopadle do podkładki, dociśnij, a druga osoba niech w tym czasie wsadzi zawleczkę. Sory że nie zmierzyłem tarcz, ale nie mam kiedy ich poszukać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Czw 18:11, 15 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
oki, jak nie ma kiedy to nie ma kiedy
ja sam silnik robię i nie mam nikogo do pomocy stąd takie pytanie
wydaję mi się że żonę będę musiał zaprosić do garażu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Czw 19:20, 15 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
ja kilka razy składałem i rozkładałem to sam, ostatni raz co prawda w zeszłym roku, ale to sie da samemu zrobić też kombinerek używałem do docisku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Nie 12:45, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ja używam prostej rurki o odpowiedniej średnicy z wyciętymi na końcu fragmentami ścianki, drugi koniec zawinięty jest taśmą klejącą żeby w rękę się nie wbijał. Rurka ta pochodzi z tego typu kołka [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 10:31, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Udało mi się w końcu doprowadzić to sprzęgło do ładu, problem o którym pisałem wcześniej nie ustępował po wymianie oleju na inne o różnych lepkościach. Wczoraj rozebrałem sprzęgło, wytarłem tarcze szmatą do sucha i przeszlifowałem papierem ściernym na prostej szybie (wcześniej pomalowałem korki markerem żeby widzieć czy równomiernie się ścierają. Po takim zabiegu zamontowałem tarcze z powrotem i przetestowałem na razie bez zakładania pokrywy (oczywiście nie włączałem silnika, tylko kopałem kopnikiem na wciśniętym sprzęgle i włączonym biegu) i działa tak jak powinno. Na razie czekam aż przyślą mi nowy łańcuszek, bo stary ma już znaczny luz, jak to poskładam do kupy i zaleję oliwą to dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Pon 21:57, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Do ściągania sprzęgła zrobiłem sobie ściągacz dokładnie w pół minuty. Wystarczą 4 rzeczy: 1. szlifierka kątowa z cienką tarczą do metalu, 2. ścisk odpowiedniej wielkości,3. kombinerki i 4. Najzwyklejsza nakrętka 10', albo 12' (już nie pamiętam jaką wziąłem). W nakrętce "bosch'em" nacinamy rowek na głębokość około 5 mm. Nakładamy ją na sprężynę - skręcamy ściskiem, wyciągamy bolec kombinerkami, rozkręcamy ścisk i pierwsza gotowa. Operację powtórzyć na pozostałych. Montaż w odwrotnej kolejności. Nie trzeba nikogo do pomocy a i czas zrobienia ściągacza jest błyskawiczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Pon 23:10, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
ja może jestem prymitywny ale bez kombinacji zrobiłem to ostatnio tylko przy użyciu kombinerek - silnik miałem położony na boku, kombinerki przykładam pionowo z góry (nie zaciskając ich oczywiście na tym pręcie/bolcu z otworkiem na kołek) wywieram nacisk i wyjmuje kołek - wyjęcie lub założenie trzech kołeczków zajmuje mi kilkadziesiąt sekund
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 23:46, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Wrzucam ciekawy artykuł na temat regeneracji sprzęgła korkowego.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Pon 19:04, 01 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Polecam posty kol. Leśnika z linku poniżej.
http://www.jawencja.fora.pl/tuning-mechaniczny,22/tuning-sprzegla,2581-15.html
Od siebie dodam - zrobiłem takie sprzęgło do Rometa Kadeta. Kilka lat temu, czyli jakieś 200-300km wcześniej, drewno olchowe, przesadziłem z grubością klocków o jakiś 1-1,5mm i... Mimo jazdy pod górki na wciśniętym sprzęgle, zero rozsprzęglania, teraz po prostu odpalam 'na pych'. Może kiedyś sprzęgło dotrze się i będę miał coś bardziej cywilizowanego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|