|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Wto 15:10, 17 Lut 2009 Temat postu: obcierająca kopka!!! |
|
|
witam!macie może jakiś patent na to żeby kopka nie obcierała tłumika,wiadomo że jak jest dokręcona prawidłowo nie ma prawa obcierać,ale jednak!!może ją podgrzać na gorąco i deka wygiąc?
co myślicie o tym?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Wto 15:11, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Wto 15:53, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ja odginałem bez podgrzewania bałem się o chrom . Wyszło b.ładnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Wto 20:41, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak może obcierać o tłumik, u mnie tam jest duży odstęp, za to jak za mocno kopnę to lekko puka w podnóżek, a już jest niżej niż poziom w pozycji do biegów, więc dalsze przekładanie na wieloklinie nie wchodzi w grę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Wto 21:15, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
hmmm
najwidoczniej jest to jakieś niedociągnięcie.
u mnie w 175 cz jest jak u kolegi aker6 a w 350 jest bez zarzutu.
myślę że podgrzewanie jest skuteczne pod warunkiem że nie ma powłoki galwanicznej bo w innym wypadku jest prawdopodobieństwo złuszczenia powłoki-ale to w sumie zależy od jakości powłoki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Śro 21:45, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
z tego co mi wiadomo to zależy od sposobu położenia chromu, podobno na kolankach nie stosuje się powłoki miedzi pod chromem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Śro 21:51, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Stosuje się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Sob 21:10, 28 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
A *uj z chromem na kopce panowie,tłumik kosztuje kupę szmalu. A wy sie kopką przejmujecie,czyli "józek giąć". Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leckimarcin
Pan Henio
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Nie 11:51, 13 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Mam to samo
Właśnie nie wiedziałem czy to nóżka się wykrzywiła czy coś nie halo z tłumikiem
Ale widzę po odpowiedziach, że jednak nóżke trzeba podgiąć
Nie wiem tylko czy jest sens bo tłumik jest już fest wbity przez tą nóżkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinu
Kierownik zmiany
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 8:52, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Jawsim napisał: | Stosuje się. |
I tu się nie zgodze z Tobą. Może stosuje się u niektórych "fachowców" ale nie powinno się tego robić.
Po tym właśnie można poznać czy galwanizer któremu powierzamy nasze części ma pojęcie o swoim fachu. NIE MIEDZIUJE SIĘ KOLANEK.
Jakby ktoś chciał to mogę w osobnym wątku wytłumaczyć czemu. Jeśli ktoś wam radzi miedziowanie częśći układu wydechowego to lepiej poszukajcie innego fachowca. Miedź tylko na elementach nie mających kontaktu z wysoką temperaturą.
Kolego Rafcio. Imadło i gnij ! Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marcinu dnia Pon 8:53, 14 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 15:40, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Tłumiki przykładowo są chromowane na podkładzie miedzi (oryginalnie!), kolanka również (miedź mi wyłazi z kolanek 353 i 634).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinu
Kierownik zmiany
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 7:59, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
W jednym z moich kompletów tłumików też jest miedź pod chromem. Chrom zszedł płatami a została miedź. Na kolankach miedzi nie mam. Ale wyjaśnijmy jedną rzecz. Ja nie twierdzę, że pepiczki nie stosowali miedzi na wydechy i kolanka. Owszem robili to. Tylko, że dziś jak często się zdarza, że po chromowaniu kolanek na podkładzie miedzi chrom sie z nich łuszczy. Przytomny galwanizer nie położy Ci chromu z tzw kwaśną miedzią na kolanka bo tam występuje zbyt wysoka temperatura i wszystko odejdzie. Teraz kładą inne podkłady zamiast miedzi. Ale nazwa jest taka, że język sobie można połamać niklocośtam cośtam cośtam. Na tłumikach temp jest niższa i miedź jest dopuszczalna. Wynika to z innej rozszerzalności cieplnej metali. Inaczej zachowuje się materiał z którego wykonane jest kolanko, inaczej miedź, inaczej chrom. Przy odpowiednio wysokiej temp chrom może zacząć "pływać" po rozgrzanej miedzi. Przepraszam za niefachowy język
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marcinu dnia Wto 13:39, 15 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Wto 21:23, 01 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
aker6 napisał: | Nie wiem jak może obcierać o tłumik, u mnie tam jest duży odstęp, za to jak za mocno kopnę to lekko puka w podnóżek, a już jest niżej niż poziom w pozycji do biegów, więc dalsze przekładanie na wieloklinie nie wchodzi w grę |
Witam, mam ten sam problem w odbudowywanej 175/356- przy porzadnym kopnieciu uderza w rurke podnóżka. Zastsnawia mnie czy inni też tak maja i jest to normalne, czy mam coś nie tak z tą rurką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 15:21, 02 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
Obróc o jeden ząbek w lewo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Nie 14:39, 06 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
mam dopasowane podkładki aby wyeliminować problem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Nie 18:58, 20 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
W moim przypadku - przy zastosowaniu starej nieco skrzywionej stopki (wolę jednak mieć oryginał niż współczesny wyrób), obrócenie w lewo nie zdało egzaminu, ale zastosowanie podkładki od Black Dimon faktycznie pomogło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|