Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Obrotomierz elektroniczny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Czw 13:24, 18 Lut 2010    Temat postu: Obrotomierz elektroniczny

Zastanawiam się czy coś takiego [link widoczny dla zalogowanych] można zamontować do Jawy. Z tego co się orientuje zakłada się czujnik na kabel zapłonowy i dzięki temu liczy obroty, ale pewnie większość takich urządzeń jest skalibrowana do czterosuwów. W dwusuwie zapłon jest 2 razy częściej więc pewnie pokazywałby 2 razy większe obroty. Ktoś może próbował się bawić z tego typu gadżetami?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pią 20:01, 19 Lut 2010    Temat postu:

kolega ma założony działający na tej zasadzie obrotomierz do etz 250, jednak zamiast zegara ma wyświetlacz cyfrowy
coś takiego mniej więcej [link widoczny dla zalogowanych]
nie powinno być różnicy 2t-4t bo jak sam napisałeś to łapie impulsy idące przez kabel, do świecy czy do cewki (już nie pamiętam).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Sob 20:22, 20 Lut 2010    Temat postu:

a może wsadźmy silnik od hondy z kosiarki,też bedzie bomba,a do pomiaru zużycia paliwa załużmy [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Sob 20:24, 20 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 23:39, 21 Lut 2010    Temat postu:

Kolego, bez przesady. Obrotomierz to fajna sprawa, jeśli kyvacka ma służyć do codziennej jazdy to nie widzę przeciwskazań, dobry patent.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Pon 1:45, 22 Lut 2010    Temat postu:

aker6 napisał:
kolega ma założony działający na tej zasadzie obrotomierz do etz 250, jednak zamiast zegara ma wyświetlacz cyfrowy
coś takiego mniej więcej [link widoczny dla zalogowanych]
nie powinno być różnicy 2t-4t bo jak sam napisałeś to łapie impulsy idące przez kabel, do świecy czy do cewki (już nie pamiętam).


No właśnie powinna być różnica, bo w 2T na 1 obrót wału jest jedna iskra, a w 4T jedna iskra jest na 2 obtoty:/ Taki obrotomierz z cyfrowym wyświetlaczem w przypadku Jawy odpada. Mnie interesowałby tylko taki analog w chromowanej puszce jak w linku, żeby bardzo nie szpecił. Jak będę kiedyś cierpiał na nadmiar kasy to sobie sprawięSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Pon 22:39, 20 Lip 2020    Temat postu:

Panowie, lata minęły i w końcu się udało.
Takie coś zamontowałem:
[link widoczny dla zalogowanych]

Jest do 4T, ale 2 cylindry więc iskra wypada tak jak dwusuwie.

Na razie podłączyłem na krótko tylko próbę czy będzie działać. Zasilanie niestety jest 12V więc podłączałem zewnętrzny akum od auta tylko na postoju.
Na wolnych obrotach jakieś 1500, pokazywał, przy przegazówce trochę poniżej 5000.

Teraz skoro wiem, że działa dołożę przetwornice 6/12V I zostanie tylko estetyka, jakoś kabelki poukrywać i sensowny uchwyt.
Teraz nie wygląda to źle, był przykręcony tylko, żeby żeby się czegoś trzymał. Na pewno da się lepiej go wkomponować. Jak czas pozwoli to dopasuje ustawienie i wrzucę fotki.




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 22:43, 21 Lip 2020    Temat postu:

wszystko fajnie, tylko po co?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Czw 22:55, 23 Lip 2020    Temat postu:

Gadżet, zabawka Cool Wiadomo, że będzie jeździć tak samo i bez obrotomierza Smile
Fajnie sobie popatrzeć jak dokładnie silnik pracuje, ile obrotów to "brrr" a ile "brrrrrrrrr" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Wto 21:41, 26 Wrz 2023    Temat postu:

Testowałem przez pewien czas z przetwornicą 6/12V, ale miałem wrażenie że za dużo prądu z aku kradnie przy takim rozwiązaniu. Szybko się rozładowywał. Teraz dołożyłem mały akum żelowy 12V problem z prądem rozwiązany. Dodarkowy akumlator bez problemu mieści się obok podstawowego. Kabelki udało się ładnie schować, przełącznik ukryty pod bakiem.
Krótki film:
https://www.youtube.com/watch?v=QlGkkvjw0JY&feature=youtu.be

Jedyny problem to powyżej 4500 obr. wskazówka skacze, zapewne na przerywaczu jakieś dodatkowe iskrzenie. Pewnie na zapłonie CDI nie byłoby takiego efektu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 6:42, 27 Wrz 2023    Temat postu:

Do ilu obrotów dokreciles silnik?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Wto 20:50, 10 Paź 2023    Temat postu:

Jakieś 5000-5500, ciężko dokładnie stwierdzić, bo na wysokich wskazówka zaczyna lekko wariować :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin