Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"Rasowanie"
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Wto 1:20, 10 Lis 2009    Temat postu: "Rasowanie"

Post powstał po inspiracji artykułem ze świata motocykli:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy ktoś z was próbował "podrasować" silnik swojej maszyny? Z jakim rezultatem? Ja ostatnio zastanawiam się nad możliwością zwiększenia prędkości przelotowej mojej Jawy, bez drastycznych zmian w konstrukcji. W ogóle wklejajcie jakiekolwiek ciekawostki odnośnie domorosłych przeróbek silników. Jawę 250 przerobioną na 4takt chyba każdy widział, ale na wszelki: http://www.youtube.com/watch?v=_l86IoVvzHI . Słyszałem o człowieku, który przerobił silnik Junaka na V-twina, (ale czy to prawda? Neutral )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Aro dnia Wto 1:23, 10 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Wto 15:30, 10 Lis 2009    Temat postu:

Tak to prawda jest Junak V wystarczy w You Tube wpisac Junak V2...Smile ciekawy filmik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 18:05, 10 Lis 2009    Temat postu:

Wszelkie przeróbki pociągają za sobą kolejne. Większa prędkość przelotowa - koniecznie trzeba pomyśleć nad hamulcami. Zawieszenie też może nie dać rady. Temat rzeka, ciężka sprawa. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Wto 18:59, 10 Lis 2009    Temat postu:

Oczywista sprawa:D Ale mam chętkę kupić Jawę TS albo ceśkę 350 i przeznaczyć ją na takie właśnie eksperymenta. Ciekaw jestem ile możnaby wykrzesać z takiego silnika. Swoją drogą - widział ktoś film "The world's fastest Indian"? Jeśli nie - gorąco polecam. Film oparty na faktach. Przedstawia postać Burta Munro, który przez całe życie udoskonalał Indiana scouta z 1920r. Ostatecznie pojechał na nim jakies 340km/hVery Happy Więc da się...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Śro 0:43, 11 Lis 2009    Temat postu:

Ogładałem ten film:) fajny... Najlepszy motyw jak gość pękniecia w oponach zacierał pastą do butów...Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 8:12, 11 Lis 2009    Temat postu:

Witaj w klubie. Very Happy Ja robię Jawę 350/634 w stylu "cafe racer". Wdzięczna maszyna do przeróbek i stylizacji (patrz na "Rudą" jawsima). Co do silnika...kolega jawsim trochę nakręcił mnie na piecyk od modelu 638. Większa moc i alternator... Very Happy Generalnie silnik ma potencjał. Myślę, że dałoby się wyciągnąć z niego kilka kucy więcej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 10:33, 11 Lis 2009    Temat postu:

ogólnie z Jaw i "Cezetek" dużo można zrobić... [link widoczny dla zalogowanych]


Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Sob 10:57, 14 Lis 2009    Temat postu:

"Rudą" widziałem Very Happy Rzeczywiście prezentuje się znakomicie. Z jakiego motocykla jest kanapa?! Bardzo mi się podoba. Coś jakby CZ ale dużo fajniejsza Smile Z tym że ja chcę się skupić wyłącznie na silniku. Żadnych blach itp. A z materiałów na "Cafe Racera" polecam Triumpha Bonnevilla, model dowolny (oczywiście ze starych bonnevilków) Very Happy hehe, kiedyś, kiedyś...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Pon 11:51, 01 Lut 2010    Temat postu:

W tym artykule o tuningu 350ki wspominają, że w ŚM nr3/99 piszą o Jawie 250. Może ktoś ma ten numer? Fajnie jakby skany tego artykułu znalazły się w galerii:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Wto 23:57, 09 Lut 2010    Temat postu:

tak się składa że mam takowe 3 numery poświęcone jawom 250, w miarę czasu mojego i koleżanki ze skanerem postaram się zamieścić je na forum.
Daaaawno temu widziałem zdjęcie Jawy chyba 2x250 V2, ale gdzieś przepadło a starając się je odnaleźć przeszukałem bezskutecznie czeluści internetu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m-bartosz
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: STARACHOWICE

PostWysłany: Śro 17:24, 10 Lut 2010    Temat postu:

Odnośnie tuningu to rozebrałem silnik od peraka i .....widzę-zaślepione dziury korkiem w wale, polerowane kanały i wstawiona podkowa w wał... he he, ktoś się trochę napracował

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Nie 1:03, 14 Lut 2010    Temat postu:

zapomniałem wcześniej napisać, że sam przeprowadziłem nieudaną próbę delikatną rasowania... wstawiłem korki w otwory wyważające wału, niestety pomimo zamalowania ich farbą nitro wchłonęły trochę paliwa i lekko spuchły. W wyniku tego delikatnie tarły o karter, przez co silnik niemiłosiernie się grzał - po dłuższej jeździe gotowało się paliwo w gaźniku (miałem jeszcze tylko cienką uszczelkę między gaźnikiem a blokiem) a moc drastycznie spadła. Zdenerwowany wyciągnąłem te korki i stwierdziłem, iż będę jeździć tymi kucami które dała fabryka.

Osobiście bardziej zająłbym się wzmocnieniem sprężyn sprzęgła. IMHO ich docisk jest za mały. Kiedyś mając źle ustawione sprzęgło (mocno ciągnęło) jechałem z większą Vmax o 10km/h niż przy ustawionym prawidłowo. Ostatnio się tym zająłem jednak warunki pogodowe nie pozwoliły na testy Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pon 21:20, 22 Lut 2010    Temat postu:

dodałem do galerii skany gazet i książki Sałka, powiedzcie czy widzicie wszystkie, bo niektóre mi się nie pokazują

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 23:02, 22 Lut 2010    Temat postu:

Niektóre się nie odpalają. Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 22:44, 24 Lut 2010    Temat postu:

nie wiem dlaczego nie mogę dodać tych 3 zdjęć do galerii, uzupełniam je inaczej
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin