Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regeneracja cieknącego kranika Jikov

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Nie 10:24, 24 Lut 2013    Temat postu: Regeneracja cieknącego kranika Jikov

Parę lat temu zmagałem się z cieknącym kranikiem w Jawie 50, z tego co widzę kraniki między 50 typ 20, a 353 różnią się niewiele, korpus jest praktycznie identyczny, zatem pozwolę sobie zamieścić mały artykuł mojego autorstwa. Zasadniczo rzecz biorąc banał, ale niekoniecznie to dla wszystkich musi być oczywiste.

[link widoczny dla zalogowanych]
Zacznijmy od wymontowania kranika z baku – kluczem 17mm. Potem przeczyśćmy go trochę, jeśli jest brudny, warto od razu przedmuchać go sprężonym powietrzem. Następnie przechodzimy do rozkręcenia kranika na części pierwsze – potrzebny płaski klucz 17mm, imadełko lub coś innego, aby przykręcić kranik, chyba, że dysponujemy dużą dawką siły... Tak powinien wyglądać rozkręcony kranik z Jawki (pomijając brak jednej rurki poboru paliwa, jednej okrągłej uszczelki), w 353 nie ma nakrętki na klucz 24mm, inaczej wygląda element, dzięki któremu korpus można połączyć z bakiem posiadający zresztą zintegrowaną siatkę filtrującą paliwo (niewiele ona w praktyce daje, no ale zawsze to większy stopień oryginalności), korba ustawienia kranika jest nieznacznie dłuższe.:
[link widoczny dla zalogowanych].
Po tych zabiegach, jeśli dwie okrągłe uszczelki są uszkodzone, warto je wymienić na nowe, ponadto przyda się kawałek gumy olejoodpornej o grubości 2,5-3mm, wiertło (fi)2-2,5 mm. Z kranika wyjęliśmy okrągły kawałek gumy z pięcioma otworami, trzeba dorobić taką uszczelkę na wzór starej ((fi)14mm):
[link widoczny dla zalogowanych].
Potem wszystko składamy w jedną całość, sprawdzamy, czy istnieje przepływ powietrza pomiędzy górną, a dolną częścią gaźnika na odpowiednich pozycjach, jeśli jest dobrze – montujemy, jeśli nie – sprawdzamy szczelność rurek paliwowych, dorabianej uszczelki z gumy olejoodpornej. U siebie troszkę z tym walczyłem, pomogły trzy małe gwoździe, jako prowadnice uszczelki, spasowanie z otworami i mały śrubokręt – jako popychacz uszczelki.
Mam nadzieję, że po przeprowadzonych zabiegach kraniki już nie będą cieknąć. Istnieje też prawdopodobieństwo, że korba kranika po złożeniu będzie ciężko chodzić – można uszczelkę nawilżyć olejem, lub po prostu poczekać jakiś czas.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 11:37, 24 Lut 2013    Temat postu:

Oryginalnie kranik jest jeszcze wyposażony w sitko z siatki miedzianej w kształcie rurki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Nie 17:33, 24 Lut 2013    Temat postu:

Dokładnie brakuje tej siatki, zastanawiam się od czego można dopasować taką siatkę?? Bo w moim kraniku po siatce pozostał jedynie szkielet plastykowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Nie 17:59, 24 Lut 2013    Temat postu:

muczos napisał:
Oryginalnie kranik jest jeszcze wyposażony w sitko z siatki miedzianej w kształcie rurki.

No to przecież wyraźnie napisałem że na fotografiach nie ma tego elementu...

Stasiek, kiedyś kombinowałem metodą chałupniczą - kawałek pończochy naciągnięty na plastikowy stelaż. Później olałem sprawę, jak kilka razy pod rząd musiałem czyścić dysze w gaźniku przez ten genialny filterek... Można pokombinować nad filterkami od simsona czy mz, aczkolwiek nie wiem czy nie prościej poszukać gdzieś po złomach kranika od jawki... I przede wszystkim kupić jakiś współczesny przepływowy filterek paliwa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jurek_j dnia Nie 17:59, 24 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:39, 24 Lut 2013    Temat postu:

Ja użyłem jakiejś aluminiowej siateczki. U góry zagniecione w rulonik na dole chyba zaciśnięte jakimś drucikiem. Nie pamiętam dokładnie.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 20:26, 24 Lut 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 17:27, 25 Lut 2013    Temat postu:

Można też kupić samą siatkę i samamu zrobić takie coś:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Wto 7:21, 26 Lut 2013    Temat postu:

Muczos mam takie nowe sitko i bardzo słabo trzyma się kranika Sad może mam wybrakowane.
Ten stary plastykowy stelaż dobrze się wkręca w kranik.
Kupię sobie taką miedzianą/aluminiową siatkę i zregeneruję stare sitko.
Dziękuję za pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walgoz
Pan Henio



Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krotoszyn

PostWysłany: Czw 2:33, 28 Lut 2013    Temat postu:

Witam

Nie polecam smarowania nowej uszczelki olejem,jest na to inny sprawdzony sposób - mydło.Daje dobry poślizg i uszczelnia bo benzyna go nie rozpuszcza.
Polecam stosowanie mydła przy wkręcaniu kranika w bak- posmarować wszystkie gwinty ,podkładki ,uszczelki i problem z cieknącym kranikiem rozwiązany.Ja osobiście używałem mydła w płynie ale tradycyjne też się nada:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Czw 9:43, 28 Lut 2013    Temat postu:

Olej/benzyna rozpuszcza gumę olejoodporną. A to coś nowego Very Happy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin