|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Nie 10:24, 24 Lut 2013 Temat postu: Regeneracja cieknącego kranika Jikov |
|
|
Parę lat temu zmagałem się z cieknącym kranikiem w Jawie 50, z tego co widzę kraniki między 50 typ 20, a 353 różnią się niewiele, korpus jest praktycznie identyczny, zatem pozwolę sobie zamieścić mały artykuł mojego autorstwa. Zasadniczo rzecz biorąc banał, ale niekoniecznie to dla wszystkich musi być oczywiste.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zacznijmy od wymontowania kranika z baku – kluczem 17mm. Potem przeczyśćmy go trochę, jeśli jest brudny, warto od razu przedmuchać go sprężonym powietrzem. Następnie przechodzimy do rozkręcenia kranika na części pierwsze – potrzebny płaski klucz 17mm, imadełko lub coś innego, aby przykręcić kranik, chyba, że dysponujemy dużą dawką siły... Tak powinien wyglądać rozkręcony kranik z Jawki (pomijając brak jednej rurki poboru paliwa, jednej okrągłej uszczelki), w 353 nie ma nakrętki na klucz 24mm, inaczej wygląda element, dzięki któremu korpus można połączyć z bakiem posiadający zresztą zintegrowaną siatkę filtrującą paliwo (niewiele ona w praktyce daje, no ale zawsze to większy stopień oryginalności), korba ustawienia kranika jest nieznacznie dłuższe.:
[link widoczny dla zalogowanych].
Po tych zabiegach, jeśli dwie okrągłe uszczelki są uszkodzone, warto je wymienić na nowe, ponadto przyda się kawałek gumy olejoodpornej o grubości 2,5-3mm, wiertło (fi)2-2,5 mm. Z kranika wyjęliśmy okrągły kawałek gumy z pięcioma otworami, trzeba dorobić taką uszczelkę na wzór starej ((fi)14mm):
[link widoczny dla zalogowanych].
Potem wszystko składamy w jedną całość, sprawdzamy, czy istnieje przepływ powietrza pomiędzy górną, a dolną częścią gaźnika na odpowiednich pozycjach, jeśli jest dobrze – montujemy, jeśli nie – sprawdzamy szczelność rurek paliwowych, dorabianej uszczelki z gumy olejoodpornej. U siebie troszkę z tym walczyłem, pomogły trzy małe gwoździe, jako prowadnice uszczelki, spasowanie z otworami i mały śrubokręt – jako popychacz uszczelki.
Mam nadzieję, że po przeprowadzonych zabiegach kraniki już nie będą cieknąć. Istnieje też prawdopodobieństwo, że korba kranika po złożeniu będzie ciężko chodzić – można uszczelkę nawilżyć olejem, lub po prostu poczekać jakiś czas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 11:37, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Oryginalnie kranik jest jeszcze wyposażony w sitko z siatki miedzianej w kształcie rurki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Nie 17:33, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Dokładnie brakuje tej siatki, zastanawiam się od czego można dopasować taką siatkę?? Bo w moim kraniku po siatce pozostał jedynie szkielet plastykowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Nie 17:59, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
muczos napisał: | Oryginalnie kranik jest jeszcze wyposażony w sitko z siatki miedzianej w kształcie rurki. |
No to przecież wyraźnie napisałem że na fotografiach nie ma tego elementu...
Stasiek, kiedyś kombinowałem metodą chałupniczą - kawałek pończochy naciągnięty na plastikowy stelaż. Później olałem sprawę, jak kilka razy pod rząd musiałem czyścić dysze w gaźniku przez ten genialny filterek... Można pokombinować nad filterkami od simsona czy mz, aczkolwiek nie wiem czy nie prościej poszukać gdzieś po złomach kranika od jawki... I przede wszystkim kupić jakiś współczesny przepływowy filterek paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jurek_j dnia Nie 17:59, 24 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 19:39, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ja użyłem jakiejś aluminiowej siateczki. U góry zagniecione w rulonik na dole chyba zaciśnięte jakimś drucikiem. Nie pamiętam dokładnie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 20:26, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 17:27, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Można też kupić samą siatkę i samamu zrobić takie coś:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Wto 7:21, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Muczos mam takie nowe sitko i bardzo słabo trzyma się kranika może mam wybrakowane.
Ten stary plastykowy stelaż dobrze się wkręca w kranik.
Kupię sobie taką miedzianą/aluminiową siatkę i zregeneruję stare sitko.
Dziękuję za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
walgoz
Pan Henio
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Czw 2:33, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Witam
Nie polecam smarowania nowej uszczelki olejem,jest na to inny sprawdzony sposób - mydło.Daje dobry poślizg i uszczelnia bo benzyna go nie rozpuszcza.
Polecam stosowanie mydła przy wkręcaniu kranika w bak- posmarować wszystkie gwinty ,podkładki ,uszczelki i problem z cieknącym kranikiem rozwiązany.Ja osobiście używałem mydła w płynie ale tradycyjne też się nada:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Czw 9:43, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Olej/benzyna rozpuszcza gumę olejoodporną. A to coś nowego .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|