![Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna](default) |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek-leszek
Czeladnik
![Czeladnik Czeladnik](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/12_jawa_50_pionyrff_zpsad4809a0.jpg)
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pobiedziska Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 18:47, 25 Paź 2010 Temat postu: ŚRUBY |
|
|
Zaczynam kompletować Jawę i mam dylemat dotyczący śrub. Często widzę odrestaurowane Jawy na zdjęciach ze śrubami na imbus. Wydaje mi się, że w latach 50-tych posługiwano się raczej z rowkiem na płaski śrubokręt lub zwykły łeb sześciokątny. Mam Osę i nie mam w niej ani jednej śrubki na imbus. Co Wy na to ? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
![Wyjadacz Wyjadacz](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1935_350ohcff_zps65101395.jpg)
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Pon 18:56, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Zalety śrub na imbus:
- można je lepiej dokręcić niż oryginalne
- nawet po kilkukrotnym odkręcaniu nie wykazują śladów zużycia
- są czymś pokryte co nie rdzewieje i śniedzieje
Wady:
- nie są oryginalne
Co do śrub oryginalnych, bardzo ciężko je kupić bo wyszły z mody i zostały zastąpione imbusami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
![Wyjadacz Wyjadacz](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1935_350ohcff_zps65101395.jpg)
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Pon 19:04, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
ja przy mojej jawie też zacząłem imbusy ładować, ale koledzy z forum mnie od razu PRZEGNALI.... http://www.jawa250.fora.pl/nasze-jawy,50/jawa-250-z-59r-kreciu84,595.html
także wróciłem do oryginałów - silnikowe na płaski śrubokręt.
Resztę śrub sześciokątnych, podkładek, nakrętek kupiłem nowych ze stali nierdzewnej (A2)
wg mnie takie będą najodpowiedniejsze...
Aha.... nie zapomnij o kleju do gwintów, co by się nie odkręcały
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Pon 20:46, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
![Fachowiec Fachowiec](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1970ff_zpseb10bc88.jpg)
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:38, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Ja swoją Jawe mam poskładaną na zwykłych cynkowanych sześciokątnych śrubach. Silnik miałem skręcany oryginałami, ale po wpadce z rozszczelnionym silnikiem zmieniłem na imbusy stwierdziłem że lepiej i z większym wyczuciem dam rady ściągnąć połówki.
Jeśli o elementy chodzi myśle, ze lepiej będzie użyć zwykłych sześciokątnych śrub, silnik lepiej skręcić na imbusach co stwierdziłem ze swojego doświadczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adbok
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
|
Wysłany: Wto 17:01, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Znajde gdzies wymiary i rozmiary srub ?
Stare sa juz czarne ;p przydadza sie nowe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
![Wyjadacz Wyjadacz](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1935_350ohcff_zps65101395.jpg)
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Wto 17:10, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
tak w katalogu części do jawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 20:49, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Kreciu pamiętasz może ile zapłaciłeś za taki komplecik śrub z nierdzewki? Mają jakieś sygnowania na łbach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
![Moderator Moderator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1952ff_zpsecf4d187.jpg)
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Wto 20:58, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Na łbach muszą mieć oznaczenie A2-70, nakrętki również, podkładki nie mają oznaczeń (oczywiście magnes nie powinien ich "łapać", silny delikatnie może).
Z doświadczenia wiem, że trafiają się "nierdzewiejące" i też mają takie oznaczenie.
z resztą są to elementy normowane DINami
933- Śruba z łbem sześciokątnym z pełnym gwintem
931- Śruba z łbem sześciokątnym z niepełnym gwintem (ciałem)
912- śruba imbusowa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez black-dimon dnia Wto 21:03, 08 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adbok
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
|
Wysłany: Wto 21:01, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Na allegro widzialem aukcje ze srubami do peraka: [link widoczny dla zalogowanych] moze sa tez do innych modeli ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 21:10, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
no właśnie wypolerować to nie problem tylko dostać takie bez sygnowań na łbach.
pierdziele te zasrane ocynki przemysłowe... najpierw zachodzą białym nalotem później wszystko bierze korozja. Jednym słowem gówno warte
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Wto 21:13, 08 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
![Moderator Moderator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1952ff_zpsecf4d187.jpg)
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Wto 21:15, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
To tylko sześciokątna śruba w klasie 5.5 czyli lipa totalna
jeśli chcesz to A2 delikatnie zeszlifować sygnowania i polerować, znaczenia są wypukłe, a w imbusie są wytłoczone, czyli muszą zostać.
Dobrej jakości śruba w imbusie jest z połyskiem i nie trzeba polerować, te z allegro pewnie takie są.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 21:28, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
trochę by było pracy z tymi z sześciokątnymi, ale efekt jednak pierwyj sort
Cytat: | Aha.... nie zapomnij o kleju do gwintów, co by się nie odkręcały |
Zamiast stosować klej do śrub można kupić samozaciskowe nakrętki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
![Moderator Moderator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1952ff_zpsecf4d187.jpg)
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 13:34, 09 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Między połówki można spokojnie pakować imbusy, przecież ich nie widać, tylko pokrywy lepiej żeby były na płaski, chociaż u siebie mam na czarne imbusy i wygląda dużo lepiej niż zniszczone oryginały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adbok
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
|
Wysłany: Wto 10:12, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ma ktos z was gotowej listy wszystkich srub, podkladek i nakretek do Kyvacki ? Konkretnie do 356.
Wiem ze wszystko jest w katalogu czesci, spisalem je juz raz ale niestety moje zapiski gdzies wcielo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Pon 10:41, 07 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Panowie pracuję w firmie która zajmuje się konstrukcjami ze stali kwasoodpornej i nierdzewnej, używanie śrub A2 w stali czarnej (czyt. zwykłej) może spowodować że śruby nie odkręcimy. Nie można wkręcać śrub w gat. A2, A4 w stal czarną, oraz mieszać nakrętek ze śrubami.
Nie jedna śruba już się "zapiekła" i kończyło się na ucinaniu i rozwiercaniu.
Ja w swojej perełce do połączenia karterów oraz przykręcenia pokryw będę stosował śruby ocynkowane 8.8
To tylko moja sugestia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|