Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Statyczne wyważanie kół

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 19:57, 12 Sie 2012    Temat postu: Statyczne wyważanie kół

Dzisiaj wyważyłem sobie przednie koło w cezetce, potrzebne są do tego naklejane ciężarki do alufelg (ja mam te [link widoczny dla zalogowanych] ponieważ mam wyważarkę i trochę tego idzie do aut, na 2 motocyklowe koła się nie opłaca kupować, lepiej zapytać w warsztacie wulkanizacyjnym to nawet za darmo można dostać).
Jest to bardzo prosty zabieg, jeżeli chodzi o przednie koło to tak:
-stawiamy motor na nóżce tak, aby przednie koło nie dotykało do ziemi
-poluzowujemy linkę hamulca tak aby koło mogło się swobodnie obracać i czyścimy felgę z brudu
-zakręcimy kołem i puszczamy, żeby samo się zatrzymało
-teraz trzeba obserwować, kiedy koło kręci się już bardzo wolno to ma tendencję do tego, że obróci się do pewnego momentu i wraca w drugą stronę, kiedy już całkowicie się zatrzyma to naklejamy ciężarek 5g na obręczy w miejscu które po zatrzymaniu jest na górze
-znowu kręcimy kołem i obserwujemy co się dzieje, jeżeli koło znowu się "waha" to doklejamy kolejne 5g w tym samym miejscu, tylko że z drugiej strony
-powtarzamy czynność do skutku, czyli momentu w którym koło przestanie się "wahać", tylko po pokręceniu zatrzyma się w jednym miejscu
-gdy koło się zatrzyma to przekręcamy je kilka razy mniej więcej o 90 stopni, puszczamy i patrzymy czy chce się samo obrócić, jeżeli nie to wyważenie jest prawidłowe.

Jeżeli chodzi o tylne koło to trzeba je wyjąć z motocykla, bo łańcuch uniemożliwia swobodne obracanie i zamocować ośkę np w imadło, resztę czynności wykonujemy analogicznie jak przy przednim kole.

Przy prędkościach osiąganych przez Jawę złe wyważenie raczej nie ma wpływu na jazdę, ale dla rozrywki można się pobawić w wulkanizatora np po załataniu kapcia, czy wycentrowaniu koła.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Nie 20:15, 12 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin