Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Usprawniamy Jawe 250
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 13:36, 08 Paź 2011    Temat postu: Usprawniamy Jawe 250





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Pią 22:56, 18 Lis 2011    Temat postu:

Miałem rozebrany silnik i z nudów wypolerowałem kanał dolotowy w karterach jak złożę wszystko do kupy to dam znać czy przybyło jej mocy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 23:26, 18 Lis 2011    Temat postu:

wypoleruj też jak możesz skrzynie korbową. Na pewno nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 20:19, 15 Mar 2012    Temat postu:

witam , odświeżę troche temat - otóż już dawno skończyłem silnik ,,353-RS,, Smile ha ha - ale jakoś nie było czasu i okoliczności ku temu aby go włożyć do ramy i przetestować - ostatnio jednak chwila czasu się znalazła i zamontowałem silnik w ramie, w zeszły weekend pokusiłem się na małą przejażdżkę - po modyfikacjach silnika i gaźnika (gaźnik jest oryginalny ale ma teraz gardziel przefrezowaną na 28mm , a o przeróbkach silnika nie będę się rozpisywał bo chwile by to zajęło Smile ) - opisze więc to co zaobserwowałem podczas jazdy

- zaznaczam jednak że silnik nie został przerobiony po to żeby z jawy zrobić wsiowego pseudo-krosa , zamierzam używać kivaczke do turystyki motocyklowej i pod tym kontem chciałem usprawnić kilka rzeczy - starając się nie odstępować od oryginału

wracając do spostrzeżeń - według mnie różnica jest odczuwalna, moment obrotowy wzrósł, zakres obrotów równierz, dynamika/przyśpieszenie także, coprawda mam wrażenie że przy małych obrotach (nie potrafie powiedzieć przy jakich dokładnie bo niema obrotomierza ale szacuje że około 1000 - 2000) występuje takzwana ,,dziura - czyli po gwałtownym otworzeniu przepustnicy reakcja silnika jest początkowo ospała - ale w przypadku dwusuwów to akurat normalne, można śmiało jechać na malutkich obrotach - silnikowi nie brakuje mocy aby napędzać motocykl - jedynie po szybkim odkręceniu manetki maszyna spokojnie zaczyna zwiększać obroty aż do momentu kiedy rezonans mieszanki w układzie dolotowym zaczyna być właściwy, a wtedy jawa rwie do przodu Smile i to nawet nieźle, a przez to że silnik osiąga wyższe obroty niż fabrycznie mam wrażenie że na każdym biegu rozwija większą szybkość niż przedtem - dźwięk dobiegający z obydwu tłumików również się zmienił (takie jest przynajmniej moje odczucie ) tzn na małych obrotach jest tak samo jak kiedyś - ale podczas przyśpieszania dźwięk jest bardziej ,,rasowy,, - prawie jak ryk Smile - ciekaw jestem czy po założeniu nowych tłumików kupionych w czechach coś się zmieni

jedyna rzecz która mi się nie spodobała to to żę przy rozwijaniu pełnej mocy (próba przyśpieszenia na prostej asfaltowej drodze) sprzęgło łapie uślizgi i nie przenosi pełnego momentu - pod pełnym obciążeniem zachowuje się jak automat - prędkość wzrasta nieadekwatnie do obrotów - silnik ma założone nowe tarcze sprzęgłowe - japońskie - sprzęgło jest prawidłowo wyregulowane i działa bez zarzutu w przypadku normalnej jazdy - można np normalnie ruszyć bez dotykania klamki sprzęgła wysprzęglając jedynie poprzez wolniejsze odpuszczanie dźwigni zmiany biegów (urzywając pół-automatu)
aby uporać się z problemem postanowiłem zwiększyć siłe docisku sprężyn poprzez dorobienie nowych podkładek (tych które wkłada się między sprężynę a to małe zabezpieczenie) zwymiarowałem moją podkładkę - (15,5mm x 9,1mm x 2mm) pojechałem do tokarza , wykonał mi z odpowiedniej stali nowe podkładki o grubości 3,5mm zamiast 2mm - Tomasz Sałek w swojej książce zasugerował założenie dwóch podkładek ( dwa razy po 2mm) je jednak wolałem jedną grubszą - w weekend przetestuje efekt i podziele się wrażeniami

w sumie podczas prób i kilku wypraw silnik pierwszy etap docierania ma za sobą (kilka motogodzin pracował więc największe tarcie już za nim) - dalej będę się z nim odpowiednio obchodził, ale teraz już mogę spróbować krótkiego testu v-max - jeśli przeżyje podzielę się wnioskami i wynikiem - w książkach sprawdzałem i nowa jawa 353 osiągała według różnych źrudeł od 98km/h do 105km/h ciekawe czy moja poleci chociaż 105,1 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Pią 7:57, 16 Mar 2012    Temat postu:

Tuner napisał:
Cytat:
353-RS

Dobre Smile a mógłbyś nakręcić filmik jak ona pracuje, ciekawi mnie ten dźwięk na wysokich obrotach:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pią 17:42, 16 Mar 2012    Temat postu:

to ,,RS,, to jako dodatek humorystyczny Smile

obroty nie są bardzo wysokie - mój silnik starałem się tak zrobić aby moc maksymalna wypadała na 5200 - 5500 obrotów - puki co nie jestem w stanie tego zweryfikować - może kiedyś na hamownie pojade ha ha

jestem w stanie wykonać silnik który dokręcił by się do 10 000 obrotów- ale nie oto mi chodziło (nie jestem gołosłowny - jeśli ktoś nie wierzy moge taki silnik wykonać - tylko osoba która zarzuci mi mówienie nieprawdy musiała by pokryć koszty Smile )

może jutro poprawie działanie sprzęgła - jeśli to się uda to w niedziele podam jaką prędkość uzyskałem - w naibliższym czasie musze zmienić jeszcze dysze paliwową bo do gardzieli powiększonej do 28mm powinna być dysza 120 a ja mam założoną 105 więc skład mieszanki jest za ubogi co może powodować przegrzewanie się silnika i spadek mocy

obawiam się tylko o opony bo mam jeszcze założone stare koła - nowe jeszcze nie zaplecione są a na starych opony i dętki mają kilkadziesiąt lat Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
revo
Pan Henio



Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:14, 05 Kwi 2012    Temat postu:

I jak ruszyło się coś ?
Też często interesuję się takimi przeróbkami Wink
Na youtube najbardziej mnie zainteresowała przeróbka m06 na chłodzenie cieczą Smile. Znajdę link to podeśle
Co do jawy, jest na prawdę ogrom możliwości ze względu na prostotę budowy .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 15:32, 05 Kwi 2012    Temat postu:

ogólnie ostatnio czasu niemiałem za wiele

sprzęgło jest ,,usprawnione,, - zwiększyłem siłe docisku sprężyn przez co nie występuje poślizg tarcz przy rozwijaniu pełnej mocy,

eksperymentowałem z gaźnikami ale najbardziej byłem jednak zadowolony z oryginalnego (z roztoczoną gardzielą) , w późniejszym czasie dorobię odpowiedni króciec i przetestuje jeszcze inny gaźnik - z gardzielą 30mm i dyszą 130 - chce znaleść optymalne rozwiązanie bo na każdym gaźniku silnik pracuje ok ale np na jednym silnik pięknie rozwija moc z przepustnicą otwartą na 3/4 a po pełnym otworzeniu moc spada (zauważyłem to przy podjeździe pod górę w dwie osoby) , na innym z kolei silnik pięknie pracuje na niskich i wysokich obrotach, ale na średnich troche się przydławia - zależy mi żeby motocykl nie tylko jechał do przodu, ale żeby rozwijał dobry moment obrotowy w jak największym zakresie obrotów - więc przetestuje różne ustawienia

mimo wielu starannych przeróbek jednej rzeczy mi brakuje - głowica leży u tokarza, mówił że po świętach odda, a na tej którą mam teraz stopień sprężania wynosi zaledwie 6,55 - więc szału niema - według mojego zamierzenia jeśli tokarz zachowa wymiary które mu podałem , stopień sprężania wzrośnie do 9,5 (10,5 było by jeszcze lepiej, ale niechce przemęczać wału i korbowodu) - dopiero pa zamontowaniu właściwej głowicy i zmierzeniu wielkości komory spalania będe dokładnie wiedział jaki jest nowy stopień sprężania (nie mylić stopnia sprężania z ciśnieniem sprężania)

puki co na czterokilometrowym odcinku drogi przechodzącą przez moją miejscowość zerwany jest asfalt i dopiero zaczynają kłaść nowy, pogoda też nie sprzyja i boje się o opony - więc wyjeździłem już troche motogodzin po okolicy ale oficjalnego pomiaru nie robiłem jeszcze - może jak jutro będzie cieplej to sprubuje bo mam wolne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 13:22, 24 Cze 2012    Temat postu:

jeździłem z bratem ostatnio troche - umocowałem na baku nawigacje GPS aby sprawdzić prędkość - i wyszło jak to zwykle w życiu bywa - jak dojechaliśmy na odpowiednie miejsce do testów to przy 80km/h na trzecim biegu, bateria padła w nawigacji...... i troche szlak mnie trafił

ale zaobserwowałem że na obrotach prawie maksymalnych silnik wpada w drgania- niema tragedii ale wiem że mikro-drgania mogą spowodować po jakimś czasie pękanie mocowań silnika bo niezastosowano tam tulei metalowo-gumowych które tłumią wibracje
niewiem czy to normalne w jawach, bo siła odśrodkowa na przeciwwagach wzrasta razem ze wzrostem prędkości obrotowej - czyli wał przy różnych obrotach nie ma takiego-samego wyrównoważenia - więc albo źle dobrałem wage tłoka (ale starałem się o to zadbać) albo ten typ tak ma bo wyrównoważony jest na mniejsze obroty

zauważyłem też że przy szybkiej zmianie biegu podczas rozpędzania do końca na każdym biegu wciąż pojawiają się uślizgi sprzęgła - będe musiał dotoczyć podkładki 4mm zamiast 3,5

wczoraj 2 kilometry od domu zabrakło mi paliwa a po ustawieniu kranika w położenie rezerwa okazało się że rurka jest niedrożna i nic nie płynie...
na tym skończyły się próby zmierzenia prędkości, za tydzień postaram się lepiej przygotować i wtedy dam znać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Sob 18:21, 21 Lip 2012    Temat postu:

Daj znać jak ci poszło ile wyrwałeś po tych przeróbkach? Mnie wyszło dzisiaj 90 ale bez GPS, i to na razie mnie zadowala,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Sob 21:30, 21 Lip 2012    Temat postu:

gps pokazuje najdokładniej, liczniki zawsze przekłamują - bo np w naszych jawach napęd prędkościomierza nie jest przy kole tylko wychodzi ze skrzyni biegów - a zębatki od łańcuch można założyć np z czternastoma żebami lub z dziewiętnastoma - więc prędkość się zmieni, a licznik pokaże tyle samo bo skrzynia biegów itak obraca się z tymi samymi obrotami,

moja jawa stoi już jakiś czas, nie moge sie obrobić, teraz w Niemczech jeszcze troche posiedzę, ale jak wrócę to może zmierzę V-MAX i napewno dam znać,

mam jeszcze jeden silnik przerobiony - z komara sport -oryginalnie tam jest taki sam silnik jak w zwykłych komarach, ale z mojego jestem dumny bo wyciągnąłem wnioski z przeróbki jawy i bardziej się postarałem ,wału to nikt by nie poznał chyba Smile skrzynia korbowa, tłok ,cylinder i głowica też swoje przeszły Smile jak wróce z Niemiec kupie gaźnik bing i odrazu przetestuje jawe i ,,sporciaka, powinna mu prędkość wzrosnąć o 50% Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Sob 22:22, 21 Lip 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Nie 4:49, 22 Lip 2012    Temat postu:

Mnie też pociąga takie majsterkowanie ale robię to po swojemu. pozdrawiam daj zna c jak ci wyszło

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba8080
Pan Henio



Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:52, 14 Kwi 2016    Temat postu:

Jak by Ktoś był zainteresowany to wykonuje regeneracje wałow i moge zrobic do jawy, równierz toczenie głowic z centralną świecą 512-129-126
[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba8080
Pan Henio



Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:47, 27 Maj 2016    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

wał jawa 175 58rok na adaptowanym korbowodzie z łożyskiem igiełkowym w główce:)

[link widoczny dla zalogowanych]

Przerobiony Korbowód pod w/w wał


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba8080 dnia Pią 22:53, 27 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Sob 13:35, 28 Maj 2016    Temat postu:

hej kolego, użyłeś do wypełnienia otworów wyważających takzwanego ,,metalu w płynie,, ?
porównywałeś wage kompletnego korbowodu z wagą oryginału?
będziesz wyważał póżniej wał na nowo?
pytam bo ja pare lat temu przerabiałem jawe 250 i efekty były odczuwalne, ale na dużych obrotach silnik wpadał w drgania - wypełniłem otwory w wale ale tłok był troche przerobiony i odchydzony i myślałem że to wystarczy ale okazało się że nie ;/ da się normalnie jeździć ale nie można się w pełni cieszyć z większego zakresu obrotów i wyższej mocy.
będziesz też przerabiał cylinder? masz wymiary okien? widziałem w książce z lat sześćdziesiątych oryginalny rysunek ze wskazówkami ja wykonać okna itd, była też tam mowa o przejściu na gaźnik 26mm i paru innych rzeczach

korba od jawy ts?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin