Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Usuwanie starego lakieru
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 6:49, 06 Kwi 2009    Temat postu:

ja pale ognisko i wrzucam po kolei

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pon 7:51, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Nie no ludzie nie wypalajcie starej farby z blach swoich motocykli- ja wiem,że nie kazdy uczył się technologii metalurgii,ale warto poczytać. Niszczycie swoje motocykle w ten sposób. Jakby nie było mniej partyzanckich metod.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 8:42, 06 Kwi 2009    Temat postu: piaskowanie

Cześć.
Ja mam pistolet do piaskowania z 1 l. zbiornikiem na piach od spodu.
Być może bardziej wygodny jest taki z wężykiem(nie trzeba co chwila uzupełniać piachu). Jednak podstawa to dobry kompresor. Jak jest ciśnienie to można działać. Wystarczy Ci do piaskowania zwykły przesiany piasek budowlany.
Niestety piach będziesz miał w oczach, uszach, nosie i na podwórku.
Konieczna jest maska na twarz, długie rękawy, rękawice, gogle, czapka.
Nawet tak ubrany i tak przez 2 dni będziesz jeszcze wydmuchiwał nosem ten szajs. Profesjonaliści robią to w szczelnym kombinezonie, w specjalnej komorze i tak powinno być.
50 zł to niewielki wydatek. Kup i spróbuj. Jak zabawa okaże się zbyt męcząca- oddaj do piaskowania.
Dobrej zabawy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pon 14:53, 06 Kwi 2009    Temat postu:

wypalanie to największe kuku jakie możemy sprawić naszemu moto, nawet współczesne lakiery nie pomogą zawsze będzie wychodzić rdza.
co do piaskowania wężyk jest ok ale jeśli są małe elementy bo długość węża nie może być większa niż 1m bo nie będzie zasysał piachu. rzecz jasna piach musi być suchy i bez zanieczyszczeń.
i przede wszystkim własne zdrowie jest najważniejsze Exclamation


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez black-dimon dnia Pon 14:54, 06 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pon 18:26, 06 Kwi 2009    Temat postu:

O to mi własnie chodzi, W stali z której wykonywano nasze motocykle było sporo niskotopliwych dodatków antykorozyjnych. Pod wpływem ognia wytapiamy te składniki i stal zamienia się w zwykłą tzw "czarną blachę" i mamy po elementach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:10, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Ja uznaje tylko piaskowanie. Mechanicznie czyli papier scierny lub cos innego nie osiagniesz tego samego co podczas piaskowania. Ja myślałem ze miałem zdrowe blachy a sie okazalo ze w paru miejscach wypadly dziury. Nie polecam wypalania. niszczysz stal. Poprzez temperature usuwane sa z metalu niektore zwiazki antykorozyjne lub nadajace jej swoja elastycznosc lub sztywnosc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 19:38, 06 Kwi 2009    Temat postu:

nie mam za dobrego kompresora ani pistoletu ani nie ma kolo mnie zakładu który by taka robotę wykonał .Papierem wszędzie się nie dotrze i czasem naprawdę trzeba dużego samozaparcia które i tak nie zawsze daje efekty. Nie opalam blach tak ze lakier sam odpada zawsze muszę jeszcze powalczyć wiertarka ze szczotka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Wto 22:54, 07 Kwi 2009    Temat postu:

jakbym miał opalać to wolałbym specyfiki typu scansol, piaskowanie nie jest drogie, zwłaszcza jak nie ma sie w planach kolekcji wszystkich Jaw Wink bo wtedy może sie zacząć opłacać kupienie dobrego kompresora pistoletu, kombinezonu i obłożenie ścian garażu 14mm płytą stalową ;P
Piasek też dobrze jak byłby jak najdrobniejszy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wogi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnośląski

PostWysłany: Śro 20:11, 22 Kwi 2009    Temat postu:

Też jestem jak koledzy za usuwaniem starych powłok lakierniczych oraz rdzy metodą piaskowania. Jednak lubię przy mojej JAWIE robić wszystko w miarę możliwości we własnym zakresie. Przecież na tym polega cała przyjemność tej zabawy. Tak więc stare powłoki usuwałem mechanicznie przy pomocy wiertarki, fleksy oraz całej gamy szczotek drucianych, papierów ściernych na krążkach i szczotek z włóknami ściernymi. Pracy i pyłu masa ale efekt wyśmienity i olbrzymia satysfakcja. Kompresor który posiadam by nie wyrobił przy piaskowaniu. A oto jak to wyglądało Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wogi dnia Śro 20:22, 22 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dannier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubawa

PostWysłany: Czw 19:33, 18 Cze 2009    Temat postu:

Witam wszystkich jawerów!!!Zacząłem usuwać stary lakier z mojej 250-tki iiiiiiii sukces,wyszło zajebiście.Po kilku drobnych problemach z doborem dyszy i zasysaniem piasku udało się,efekt naprawdę zadowalający,powierzchnia wyczyszczona do białej blachy:)Piaskowanie odbywało się za pomocą pistoletu z allegro koszt ok. 60zł. do piaskowania użyłem piasku przesianego i suszonego koszt 25kg. 2.50zl oraz piasku przywiezionego z pobliskiego lasu.Piaskowałem razem z moim kumplem u jego kuzyna który prowadzi zakład stolarski,podłączyliśmy się pod sieć i zaczynamy...a tu lipa nie zasysa piasku,okazało się że dysza w pistolecie 4mm okazała się za mała dopiero zmiana na 7mm przyniosła oczekiwany efekt,uzbrojony w maskę OP1 i stary ortalion piłkarski(oj grało się kiedyśSmile )bylem na tyle zabezpieczony żeby nie wkurzać się na wszędobylski piasek,polecam OP1,zgrubny żwir bardzo dobrze sobie radził ze zdzieraniem farby a piasek z lasu bardzo drobny idealnie wybielał blache,efekt lepszy(odziwo)niż szkiełkowanie.Postaram się dodać foto!
oto foto
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dannier dnia Sob 13:02, 20 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pią 14:40, 19 Cze 2009    Temat postu:

jakie ciśnienie robocze trzymałeś??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dannier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubawa

PostWysłany: Pią 18:10, 19 Cze 2009    Temat postu:

postaram się to zmierzyć przy następnym piaskowaniu,byłem podpięty pod sieć w zakładzie stolarskim,gdzie pracują sprężarki śrubowe,napewno wydajność musi być ponad 420 l na minutę.

Ciśnienie robocze wynosi od 7-8 Barów,mój znajomy spina dwie sprężarki po trzy tłoki każda i też daje rade. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dannier dnia Wto 22:55, 23 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roy
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:45, 27 Lip 2010    Temat postu:

A ja odświeżę stary temat i podziele się moim sposobem na usuwanie lakieru Very Happy Po pierwsze piaskowanie zbiera najwięcej materiału ze wszystkim w/w metod jednak jest skuteczne i drogie (ja usłyszałem cenę 400zł za cały motocykl;/) ponadto blachy od razu wypiaskowane należy zabezpieczać podkładem bo po niedługim czasie zrudzieją. O wypalaniu nie wspomnę bo to pomyłka jest ogólnie. Ja robię tak. Nakładam na lakier preparat skansol wypalam fajkę i usuwam preparat razem z lakierem. I tak do ogolenia całej np. ramy. Następnie całość poleruję drucianką na wiertarkę. Całość się pięknie błyszczy i uwaga nie rdzewieje tak szybko. Druty w druciance są ocynkowane i szlifując tym metal wytwarza się cienka warstwa ocynku i kiedyś rama od SHL którą właśnie tak potraktowałem leżała dobre 3 miechy i nawet nie było śladu rdzy na niej. A co do krążków papieru ściernego na wiertarkę- ogólnie metoda dobra na płaskie i równe powierzchnie w motocyklu trzeba uważać i odpowiednio dobrać obroty i dozować siłę docisku bo z ostrych krawędzi może się w momencie zrobić okrągła i niechcący możemy sobie coś zeszlifować ;/ Polecam również włókninę na wiertarkę na ten trzpień z rzepem dociąć sobie krążki z włókniny i jest idealna do szlifowania aluminium bo nie zostawia rys.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:59, 27 Lip 2010    Temat postu:

Czy mógłbyś rozwinąć nieco temat tej włókniny.
Co za włóknina, gdzie kupić, jak wygląda itd.
Zaciekawiło mnie to.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roy
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:07, 27 Lip 2010    Temat postu:

Włókninę kupisz w każdym sklepie z lakierami samochodowymi. Służy to do matowienia podkładu. Sprzedawane są w arkuszach wielkości kartki papieru i w różnych kolorach Very Happy Każdy kolor to inna gradacja ;D To jest takie coś jak masz na gąbce do mycia garów tą ostrzejszą stronę. ;D Przykładasz sobie na taki arkusz trzpień z rzepem (ten montowany na wiertare lub szlifiere) wycinasz kółeczko i dotknij sobie do aluminium ;d od razu się ładnie świeci ale ma taki matowy poblask i do tego zbiera ci powierzchnię utlenioną z alu Very Happy Na każdym moto weteranie w łodzi są czesi który próbują to wcisnąć polakom jako zestawy do polerowania za grubszą kasę Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin