|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Czeladnik
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:02, 13 Lis 2010 Temat postu: Wał od 250 do 175 ? |
|
|
Czy wał od Jawy 250 podejdzie do karterów od 175 ? Mógł by mi ktoś z was zwymiarować ? Już wyjaśniam do czego zmierzam, bynajmniej nie zamierzam przerabiać półwiecznego motocykla. W opisach Tomasza Sałka znalazłem informację że z dwóch wałów od 175-tki można poskładać jeden do śilnika 350. Jawa 250 ma skok tłoka większy o 10mm, gdyby użyć takich wałów do 350-tki pojemność wzrosła by do 396cc, miał bym Jawę 400
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Sob 12:35, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
ahh ale masz pomysły.... bez komentarza.. masz za mało praktyki bo z teorii to ty Einstein jesteś.. nie da sie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Czeladnik
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:40, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Praktyki też już trochę mam tylko akurat nie w Jawach. Dla czego nie da się ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Sob 15:42, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Zdwóch wałów 250 nie złożysz jednego 350, bo ma większą średnice przeciwwag . Dłuższe korbowody wymagają dłuższych tulei cylindra ,bo te 10mm to jest bardzo dużo. trzeba by mieć szereg maszyn by to poskładać. Dać to może i się da ale trzeba mieć dużą wiedzę jak P.Sałek i dużo maszyn do wykonania takich czynności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Czeladnik
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:34, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Pod cylindry chciałem dać aluminiowe dystanse o opdowiedniej długości, korbowody musiały by być o Panelki pod swożnie 18mm albo tłoki od 354 żeby weszły na korbowody od 353. Przeciwwagi można stoczyć bo widziałem że jest sporo miejsca żeby zebrać materiał. Najbardziej interesuje mnie jaką szerokość (bez czopów) ma wał i jaką średnicę mają czopy u nasady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 19:42, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
tylko że jak stoczysz przeciwwagi to nie będą wyważone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Czeladnik
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:25, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Przy takim zabiegu wał wyważa się na nowo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Sob 21:39, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
no i jak go wyważysz?? przecież nie naspawasz korbowodu albo tłoka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Czeladnik
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 9:02, 14 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Nawierca się przeciwwagi a korbowód i tłok szlifuje. Najważniejsze żeby po przeróbce wału wszystkie jego części ważyły tyle co stare ale nie mniej, potem można ściągać materiału tak jak napisałem wyżej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motomaciey dnia Nie 9:07, 14 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 12:09, 14 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Jak chcesz wiercić w wale, to już lepiej wywierć sobie otwory na sworzeń w wale od 175 bliżej krawędzi, też zwiększysz skok i nie trzeba tylu przeróbek. Jednak to jest tylko teoria, w praktyce to raczej niewykonalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Czeladnik
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:47, 14 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Wał wyważa się z założonym oryginalnym sworzniem tłokowym wiercąc otwory po przeciwnej stronie sworznia korbowego. żeby wytoczyć nowe otwory pod sworzeń tłokowy trzeba by zaspawać stare a spawy będą pękać, taki wał i tak trzeba by na nowo wyważyć, prościej jest zebrać materiał po zewnętrznej stronie przeciwciężarów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 18:18, 14 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Żeby wyważyć trzeba wiercić po tej samej stronie co sworzeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Czeladnik
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:14, 15 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Wierci się po przeciwnej stronie sworznia, żeby dociążyć wał wierci się otwory w poprzek tarcz i dociąża zalewając ołowiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Nie 20:10, 24 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
kolego chęci i fantazje to faktycznie masz, ale praktyki i teorii zero. piszesz o wywarzaniu wału choć nie masz do tego sprzętu i doświadczenia a zapominasz o podstawowych kwestiach- jakie dystanse pod cylinder? konty otwarcia i zamykania okien i kanałów przestały by istnieć, cylindry od 350 mają okna dopasowane do skoku 65mm a inny skok tłoka wogóle niębędzie do tego pasował , nie mam czasu sie rozpisywać, ale to tak jek byś chciał do motorynki założyć cylinder wsk. lub odwrotnie. zapamiętaj- średnice tłoka można w pewnym stopniu zmienić- skoku po pierwsze bezkarnie nie, a po drugie w wyspecjalizowanym zakładzie i za sporą kase, ale w dwusówie to bezsensu jeśli cylindry i tłoki chcesz zostawić stare. jeśli chcesz modernizować silnik to najwyżej delikatnie zmień stopień sprężania np z 6.6 na 8.5 (oczywiście np w warsztacie tokarskim a nie pilnikiem) pod warunkiem ze wał korbowy jest w dobrym stanie lub regenerowany i ze wiesz jak to się oblicza i sprawdza. ja kończyłem szkołe z wieloletnimi tradycjami mechanicznymi, pracowałem w serwisie mercedesa, doedukowałem się mnustwem publikacji, wiele motocykli w rzyciu robiłem i chętnie ci pomoge bo sam przekonstruowałem nieznacznie silnik w swojej jawie,(przepraszam za to co powyżej napisałem- nie miałem na celu chwalić się tylko uzasadnić ze mogę się wypowiedzieć)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Nie 20:21, 24 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Nie 20:23, 24 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
skąd kolego jesteś? bo jeśli gdzieś z okolicy to moge cie wspomóc lub wykonać ci niektóre elementy czy przeróbki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|