Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zaplon DC CDI
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 10:05, 03 Paź 2016    Temat postu:

Ja w swoim drugim silniku mam zdjęty cylinder, niebawem biorę się za remont ale nie wiem ile to potrwa więc na szybko nie pomogę.
Jeżeli nikt się nie zgłosi to jak będę już miał silnik w ramie to dam znać i dokończymy temat.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Pon 16:16, 03 Paź 2016    Temat postu:

w sumie silnik mam zrobiony, jesli do piątku przesyłka by doszła to mogę go wypróbować w sobotę. jestem na tygodniu wyjechany i tylko w weekendy moge grzebac.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 20:31, 03 Paź 2016    Temat postu:

A ja tak z innej beczki czy w tym zapłonie jest przewidziana jakaś regulacja kąta wyprzedzenia czy jest na stałe? I drugie pytanie przeskok iskry następuje kiedy koniec metalowego elementu zamocowanego na kole magnesowym jest na środku czujnika czy kiedy go mija bo nie mogę nigdzie tego doczytać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Savier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:48, 03 Paź 2016    Temat postu:

Tak, regulacja kąta wyprzedzenia jest Smile
Generalnie w temacie cudów nie ma! Wszystko pasuje mechanicznie, temat przetestowany wielokrotnie w wielu motocyklach, także nic tylko zapominać o akumulatorach i przerywaczach Smile
Co do momentu zapłonu, jest na zejściu ze znacznika. Widać to na załączonym filmie w 10.48 Smile

https://youtu.be/KcJVAMBo9CI


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 23:21, 03 Paź 2016    Temat postu:

Wiem że do wymiany są żarówki i akku a czy cała instalacja zostaje taka sama jak przy 6V?
Obecnie nie mam żadnej instalacji i będę robił od podstaw tylko nie wiem czy robić tak jak na shematach czy coś zmieniać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Savier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:26, 03 Paź 2016    Temat postu:

Dla kabli nie ma różnicy jakie jest napięcie, wymieniamy tylko żarówki i ewentualnie aku/klakson.
W wuesce klakson 6V mi ogarniał spokojnie Smile
Co do instalacji, jak jest w 250, są jakies minusy na plusie czy jak tam to było? Laughing Bo szczerze mówiąc nie pamiętam, musiałbym podpatrzeć na schemat i porównać z Vape Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Wto 10:40, 04 Paź 2016    Temat postu:

Instalacja pozostaje taka sama. Zamiana w oryginalny zapłon to czas poświęcony na odkręcenie pokrywy i zdjęcie koła magnesowego i stojanu, rozłączenie przewodów oraz przykręcenie oryginalnego zapłonu z podłączeniem. Czyli wszystko zajmuje ok 15-20 minut.
KML wykonaj instalacje wg oryginalnego schematu do Jawy.
Wymienić należy żarówki akumulator (jak chcesz mieć) na 12V. CDI daje tyle prądu że wystarcza.
Klakson zmieniłem na 12V (kupiłem na allegro najtańszy).
Savier jak chcesz to mogę przetestować Twój zapłon u siebie. Jak by co to wyślij mi meila.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Wto 10:42, 04 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 19:43, 06 Paź 2016    Temat postu:

Czytałem ostatnio kilka tematów o silnikach i parę osób wspominało że ciśnienie przy strzale wywaliło im simering na wale.
Patenty były różne , wklejanie na klej, punktowanie lub dokręcanie jakiś blaszek.
Może warto zaprojektować tak podstawe aby miała jakiś kołnierz lub pazurki które zapobiegną wyskoczeniu simera .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KML dnia Czw 19:45, 06 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Savier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:29, 06 Paź 2016    Temat postu:

Coś podobnego było chyba w SHL M11 Smile
Ale szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o takim problemie. Jeżeli zajdzie taka potrzeba to technologicznie jak najbardziej jest to wykonalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 7:46, 11 Paź 2016    Temat postu:

Wczoraj rozbierałem swój silnik , od strony prądnicy usczelniacz był zblokowany zabezpieczeniem i nie ma takiej możliwości aby wypadł.
Dziwne bo patrząc w katalog zabezpieczenia tam nie widze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KML dnia Wto 9:58, 11 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dorsz87
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław/Podkarpacie

PostWysłany: Śro 13:39, 19 Paź 2016    Temat postu:

Mam pytanie do kolegi Savier zauważyłem że na OLX pojawił się jego zapłon CDI [link widoczny dla zalogowanych]

więc rozumiem że oprócz żarówek i aku do wymiany również cewka która jest w zestawie ?
i co z żarówką od ładowania ? świeci, nie świeci, gaśnie ?
Czy do zapłonu dołączona jest instrukcja jak zamontować i wyregulować zapłon no chyba, że zapłon rzeczywiście jest bezobsługowy.
I na koniec najważniejsze czy przewidujesz jakiś rabat dla kolegów z forum?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dorsz87 dnia Śro 13:44, 19 Paź 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Savier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:52, 19 Paź 2016    Temat postu:

Cześć,
Ogłoszenie to taka seria próbna jak to mówią Smile.
Wymieniany żarówki, akumulator (jeśli chcemy mieć). Klakson od wueski sobie super radzi z CDI, od Jawy pewnie też ogarnie Smile.
Temat kontrolki od ładowania jest ciągle otwarty.
Każdy zapłon trzeba wyregulować - schemat oczywiście jest. Naprawdę to nic trudnego.
Dla forumowiczów oczywiście przesyłka gratis Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 19:31, 20 Paź 2016    Temat postu:

Są już jakieś pierwsze testy w 250 ? Smile ?
Jak z osadzeniem koła na wale ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 20:27, 21 Paź 2016    Temat postu:

Może kontrolkę ładowania by oparł o elektronikę? Rozumiem że skoro jest wystawiony na aukcji to był już przetestowany na motocyklu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzywa250
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: sosnowica, lublin

PostWysłany: Wto 19:28, 25 Paź 2016    Temat postu:

testował ktoś ten zapłon jestem ciekawy i zainteresowany ....

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Następny
Strona 4 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin