|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:05, 03 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Ja w swoim drugim silniku mam zdjęty cylinder, niebawem biorę się za remont ale nie wiem ile to potrwa więc na szybko nie pomogę.
Jeżeli nikt się nie zgłosi to jak będę już miał silnik w ramie to dam znać i dokończymy temat.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Pon 16:16, 03 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
w sumie silnik mam zrobiony, jesli do piątku przesyłka by doszła to mogę go wypróbować w sobotę. jestem na tygodniu wyjechany i tylko w weekendy moge grzebac.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradamf1985
Kierownik zmiany
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 20:31, 03 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
A ja tak z innej beczki czy w tym zapłonie jest przewidziana jakaś regulacja kąta wyprzedzenia czy jest na stałe? I drugie pytanie przeskok iskry następuje kiedy koniec metalowego elementu zamocowanego na kole magnesowym jest na środku czujnika czy kiedy go mija bo nie mogę nigdzie tego doczytać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Savier
Czeladnik
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:48, 03 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Tak, regulacja kąta wyprzedzenia jest
Generalnie w temacie cudów nie ma! Wszystko pasuje mechanicznie, temat przetestowany wielokrotnie w wielu motocyklach, także nic tylko zapominać o akumulatorach i przerywaczach
Co do momentu zapłonu, jest na zejściu ze znacznika. Widać to na załączonym filmie w 10.48
https://youtu.be/KcJVAMBo9CI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:21, 03 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Wiem że do wymiany są żarówki i akku a czy cała instalacja zostaje taka sama jak przy 6V?
Obecnie nie mam żadnej instalacji i będę robił od podstaw tylko nie wiem czy robić tak jak na shematach czy coś zmieniać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Savier
Czeladnik
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:26, 03 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Dla kabli nie ma różnicy jakie jest napięcie, wymieniamy tylko żarówki i ewentualnie aku/klakson.
W wuesce klakson 6V mi ogarniał spokojnie
Co do instalacji, jak jest w 250, są jakies minusy na plusie czy jak tam to było? Bo szczerze mówiąc nie pamiętam, musiałbym podpatrzeć na schemat i porównać z Vape
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Wto 10:40, 04 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Instalacja pozostaje taka sama. Zamiana w oryginalny zapłon to czas poświęcony na odkręcenie pokrywy i zdjęcie koła magnesowego i stojanu, rozłączenie przewodów oraz przykręcenie oryginalnego zapłonu z podłączeniem. Czyli wszystko zajmuje ok 15-20 minut.
KML wykonaj instalacje wg oryginalnego schematu do Jawy.
Wymienić należy żarówki akumulator (jak chcesz mieć) na 12V. CDI daje tyle prądu że wystarcza.
Klakson zmieniłem na 12V (kupiłem na allegro najtańszy).
Savier jak chcesz to mogę przetestować Twój zapłon u siebie. Jak by co to wyślij mi meila.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Wto 10:42, 04 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:43, 06 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Czytałem ostatnio kilka tematów o silnikach i parę osób wspominało że ciśnienie przy strzale wywaliło im simering na wale.
Patenty były różne , wklejanie na klej, punktowanie lub dokręcanie jakiś blaszek.
Może warto zaprojektować tak podstawe aby miała jakiś kołnierz lub pazurki które zapobiegną wyskoczeniu simera .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Czw 19:45, 06 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Savier
Czeladnik
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:29, 06 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Coś podobnego było chyba w SHL M11
Ale szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o takim problemie. Jeżeli zajdzie taka potrzeba to technologicznie jak najbardziej jest to wykonalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 7:46, 11 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Wczoraj rozbierałem swój silnik , od strony prądnicy usczelniacz był zblokowany zabezpieczeniem i nie ma takiej możliwości aby wypadł.
Dziwne bo patrząc w katalog zabezpieczenia tam nie widze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Wto 9:58, 11 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dorsz87
Młodszy majster
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarosław/Podkarpacie
|
Wysłany: Śro 13:39, 19 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie do kolegi Savier zauważyłem że na OLX pojawił się jego zapłon CDI [link widoczny dla zalogowanych]
więc rozumiem że oprócz żarówek i aku do wymiany również cewka która jest w zestawie ?
i co z żarówką od ładowania ? świeci, nie świeci, gaśnie ?
Czy do zapłonu dołączona jest instrukcja jak zamontować i wyregulować zapłon no chyba, że zapłon rzeczywiście jest bezobsługowy.
I na koniec najważniejsze czy przewidujesz jakiś rabat dla kolegów z forum?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dorsz87 dnia Śro 13:44, 19 Paź 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Savier
Czeladnik
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:52, 19 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Cześć,
Ogłoszenie to taka seria próbna jak to mówią .
Wymieniany żarówki, akumulator (jeśli chcemy mieć). Klakson od wueski sobie super radzi z CDI, od Jawy pewnie też ogarnie .
Temat kontrolki od ładowania jest ciągle otwarty.
Każdy zapłon trzeba wyregulować - schemat oczywiście jest. Naprawdę to nic trudnego.
Dla forumowiczów oczywiście przesyłka gratis
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 19:31, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Są już jakieś pierwsze testy w 250 ? ?
Jak z osadzeniem koła na wale ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradamf1985
Kierownik zmiany
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 20:27, 21 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Może kontrolkę ładowania by oparł o elektronikę? Rozumiem że skoro jest wystawiony na aukcji to był już przetestowany na motocyklu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzywa250
Młodszy majster
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: sosnowica, lublin
|
Wysłany: Wto 19:28, 25 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
testował ktoś ten zapłon jestem ciekawy i zainteresowany ....
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|