Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawą daleko...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Zloty, Spotkania, Przejażdżki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Sob 23:55, 24 Paź 2009    Temat postu: Jawą daleko...

Koledzy, ma ktoś z was doświadczenie z trasami długodystansowymi na 250? Chodzi mi o takie trasy rzędu 3 - 4 tys km. Wiem, że dopiero październik, ale planuję taką właśnie wyprawę na wiosnę i muszę solidnie przygotować maszynę. Przed remontem zrobiłem nią kilka kilometrów, więc nie znam motoru, jej słabych stron i kaprysów w trasie. Więc pytanie do was własnie. Jakie mankamenty mogą utrudnić podróż? Jakie części brać ze sobą? Jeżeli chodzi o silnik - jestem go niemal pewny. Podczas zakupu zaplombowany licznik wskazywał 4,5 tys km. Jest jeszcze na nominalnym tłoku, Ale na pewno powinienem zaopatrzyć się w tłokII + pierścienie, łańcuch, łańcuszek sprzęgła, 4 dętki, śweca, żarówki - przynajmniej tak mi podpowiada zdrowy rozsądek. Coś jeszcze? Wszelkie rady na wagę złota, więc z góry dziękujęSmile Czasu wbrew pozorom niewiele:p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 1:14, 25 Paź 2009    Temat postu:

mysle ze moge Ci pomoc bo w tym roku bylem swoja jawa 354 w czechach i zrobilem 2tys km w 3 dni . A wiec:
- nie bierz 4 dętek -szkoda miejsca (weź 2 )
- koniecznie trzeba wziasc cały kompletny i sprawny układ ładowania i zapłonu , gdy już to nie pomoże to w krytycznych sytuacjach może być pomocny nowy akumulator jeszcze nie zalany elektrolitem.
- kompletna skrzynia biegów
- łańcuszek sprzęgłowy
- żarówki
- i co najważniejsze to wziasc z sobą wyobraźnię


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:34, 25 Paź 2009    Temat postu:

Jeśli chcesz zrobić "generalke" przed wyjazdem nie zapomnij dotrzeć podzespołów... Taka rada Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Nie 13:30, 25 Paź 2009    Temat postu:

Dzięki za rady. Gustaw, mówiąc o kompletnym układzie ładowania masz na myśli oprócz cewki, świecy - również prądnicę z regulatorem? Heh, będzie tego trochę..:p A planuję z pasażerką się wybrać. Przydałaby się przyczepka jakaś, PAV chociażby. A tak z innej beczki. Wózek boczny Velorex - 250 pociągnie? Słyszałem że za słaby silnik na taka zabawę. Z drugiej strony Pannonia, też 250 a daje radę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Nie 13:50, 25 Paź 2009    Temat postu:

Co do Pannonii to ma 14km a nie jak jawa 12... a pozatym kosz jest aluminiowy... Ale i tak uważam że i Pannonia jest zbyt małym moto na kosz... Ale to moja opinia... Wink Powodzenia w wyprawie:) Warto jednak ciagnąć ze soba cała skrzynie biegów??? Aż tak są delikatne??? Przeciez w staruchach skrzynie są dość toporne masywne...porządne...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Nie 18:44, 25 Paź 2009    Temat postu:

tez załej skrzyni bym nie zabrał... tylko wodziki bo mnie jakoś nie lubią ;p
-komplet linek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 19:11, 25 Paź 2009    Temat postu:

w sumie mi nie chodziło o cala skrzynie tylko jedynie o wodziki prowadnice ewentualnie może jak mamy to tryby nowe przesuwne . Bo walki to raczej się nie rozpadną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:25, 27 Paź 2009    Temat postu:

Przede wszystkim zrób próbę na krótszym dystansie.
Ja na przykład przed pierwszą dłuższą wyprawą (80 km) dokładnie wszystko sprawdziłem, zabrałem kilka narzędzi i części zapasowych ale zupełnie nie wziąłem pod uwagę takich rzeczy jak wypierdziana kanapa - cholernie twarda, zbyt sztywne zawieszenie (prawdopodobnie za dużo oleju w amorach, albo za gęsty) i wzrost - 190 cm.
Po 30 km już miałem dosyć.
Kiedy nogi miałem na podnóżkach (bo gdzieżby indziej) to kolana miałem na wysokoći żeber. Spacerówek żadnych jawa nie posiada.
Plecy zgięte... po prostu hardcore.
Żadna inna wyprawa mnie tak nie zmęczyła.
Po prostu jawa to nie jest wygodny motocykla dla wysokich ludzi.
Co gorsza obniżyć o kilka cm można bez przeróbek tylko lewą podnóżkę.
Z prawą jest już gorzej. Ahhh, przydałyby się jakieś spacerówki.
Podziwiam i pozdrawiam.
Szerokości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Wto 11:21, 27 Paź 2009    Temat postu:

Co prawda to prawda:) Sam mam 184cm, Jawa nie należy do wielkich motocykli, więc siedząc na niej pierwszy raz, czułem się jak na jakimś psiaku:p Widziałem Jawę z przyspawaną do ramy z przodu rurą na której podczas jazdy można było położyć nogi (ktoś usilnie próbował z 250ki zrobić sobie choppera:p) , ale nie zdecydowałbym się na takie oszpecenie maszyny:) Jasne, zawsze można się przerzucić na Goldwinga-wygodniej, szybciej itp. Tylko że nie o to chodzi, zresztą wszyscy dobrze wiedzą co mam na myśli:) Ostatnio czytałem bloga, w którym chłopak opisywał swoją podróż na wsk175 do Grecji. Ktoś w komentarzach napisał, że jest prawdziwym motocyklistą a nie tylko posiadaczem motocykla, bo wielu ludzi posiadających nowe sprzęty boi się wyjechać nawet poza granice powiatu. Coś w tym jest:) Jeszcze nadmienię, że kumpel wybiera się ze mną na WFM 125!!!. Cel - Istambuł. Będzie ciężko ale dojedziemy jakoś. Nawiasem mówiąc, jeżeli ktoś byłby chętny - zapraszam. Zawsze to raźniej:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 11:42, 27 Paź 2009    Temat postu:

Jeszcze raz - podziwiam.
Jeśłi chodzi o przyspawywanie czegokolwiek do jawy to nigdy w życiu.
Ale przykręcenie pod śruby mocujące silnik to co innego.
Ja po prostu będe musiał to zrobić by móc jeździć jawą w dalsze trasy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alvaro
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk

PostWysłany: Pon 22:19, 04 Sty 2010    Temat postu:

Hmm....... Trochę się dziwie jak czytam Wasze porady co z sobą zabrać na wyprawę bo z tego co Kolega Aro pisze to jedzie na motorze a nie samochodem i ma ograniczony shineaż. Trochę kilometrów już zrobiłem na kołach i kiedyś jak się na junakach jeździło (bo japonni w Polsce jeszcze prawie nie było) to jedynymi częściami zamiennymi które ze sobą braliśmy była dętka i zapinka do łańcucha - która z resztą i tak w potrzebie okazała się bezużyteczna. Pakowanie się w godzinę przed wyjazdem, z tego połowa tobołów to było jedzenie i alkohol Smile hop na motor i ma mazury, 19 godzin jazdy, z powodu jakiejś dziwnej mapy i przygód wyszło nam 740km. w tym połowa drogi w deszczu.....To jedna z WIELU podobnych wypraw i to nie tylko po Polsce. Bywały różne awarie ale zawsze sobie radziliśmy i czasem dobrze się przy tym bawiliśmy! Długo by tak pisać ale dziś nie o tym
Z doświadczenia to powiem Ci tak - jeśli jesteś pewien za silnik, zrobiłeś nim po remoncie z 2-3 tyś km. to bierz tylko prądnice z aparatem zapłonowym
przed wyjazdem sprawdź i przesmaruj wszystkie linki
weź ze sobą jedną dętkę i komplet łatek szybkoschnących - kupisz je w sklepie rowerowym, fajna sprawa - malutkie, poręczne pudełko a doskonale się nadaje
z dwie spinki do łańcucha
dwa metry drutu
taśma scotch
no i narzędzia
Resztę w razie czego będziesz musiał zdobyć w tracie, jak znam życie to i tak zawsze padnie coś czego nie masz albo nie ma jakiegoś narzędzia i trzeba pytać po ludziach ale nic się nie martw, przerabialiśmy to nie raz o zawsze było dobrze.


Co do celu Waszej podróży to mam nadzieje że nie jedziecie tam w lipcu czy sierpniu??
Ja byłem tam (co prawda jechałem na Pan-European) na początku czerwca i były takie upały że zdechnąć szło!! O ile jawa sobie rade da to WFM z tobołami po górach nie widzę...

Życzę Wam udanej wyprawy i szacun za ambitny plan!! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Zloty, Spotkania, Przejażdżki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin